Avatar billede spyrodrag Nybegynder
21. januar 2007 - 21:04 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

StofaNet og router

Hej.

Jeg vil gerne kunne have to computere forbundet på min stofanet forbindelse (uden at logge på "Mine sider").
Endvidere vil jeg gerne have at der skal være trådløst internet samtidigt.

Hvilken router kan i anbefale?
Jeg har haft kik på Netgear's "WGR614IS" og Linksys's "WRT54GC".

På forhånd tak!
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
21. januar 2007 - 22:24 #1
Du kan godt bruge Netgear som din router, og inde på stofanet´s hjemmeside skal du bare skrive i mac adresse til din router i alwas on, så skulle dette køre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2007 - 22:30 #2
Køb Linksys.

Mine erfaringer med Netgear er ikke særligt gode.
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
21. januar 2007 - 23:12 #3
Men er i sikre på at de to nævnte routere vil kunne klare opgaven?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2007 - 23:56 #4
Kan ikke se hvorfor ikke.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 01:06 #5
Dels skal du sørge for at lave en "always on" på din routers mac-adresse inde på Mine Sider...

Og så skal du også sørge for at klone mac-adresserne i din router... de fleste routere i dag kan den slags i deres opsætning.
Det den så gør er at ligegyldigt hvad så kan stofanets DHCP-server kun se din routers mac-adresse og ikke de mac-adresser der måtte være på de computere som er bag routeren.

- Jeg kan selv anbefale SMC. For eksempel denne: http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=5&scid=&pid=1475

den er stærkere og hurtigere end de fleste...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 01:07 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2007 - 11:48 #7
Stofanet kan kun se mac adressen på din router, så at klone mac adressen kan du godt gøre, men det er ikke nødvendigt.

http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=5&scid=&pid=1442
Er et rigtigt godt valg som dannielsen skriver.
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
22. januar 2007 - 16:01 #8
Har i personligt er faring med den router i anbefaler? Jeg har hørt at mange routere har en tendens til at tabe forbindelsen.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
22. januar 2007 - 18:43 #9
Jeg har Netgear og den køre fint på stofanet
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2007 - 20:22 #10
Har selv den nævnte router
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2007 - 18:25 #11
- jeg har også selv en SMC-router og den er jeg også yderst tilfreds med...

\Dan
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
07. maj 2007 - 17:16 #12
Tusind tak for hjælpen alle sammen.
Jeg købte den anbefalede router, og synes at den virker elendigt. Faktisk så elendigt at de to PCer der benytter den, de begge taber forbindelsen 4-5 gange om dagen (mindst).

Men i det mindste virker den da med Stofanet :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2007 - 19:59 #13
Tvivler på at det er routerens skyld...
Har du tjekket med netstumbler (http://downloads.netstumbler.com/downloads/netstumblerinstaller_0_4_0.exe) om der er andre netværk tæt på dit eget der bruger samme kanal?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2007 - 20:01 #14
P.s. du er (næsten) anmeldt for at tage point selv, men opretter du nyt spørgsmål indenfor 24 timer vil anmeldelsen ikke blive sendt.
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
07. maj 2007 - 20:27 #15
Jeg går ikke op i points, hvor mange points vil du have?
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
07. maj 2007 - 20:50 #16
Nu har vi prøvet at ændre kanal. Hvis det har afhjulpet problemet, så fortjener du lige 400 points ;-) Det var været til smadder stor irritation.

Til alle der føler sig snydt for points, kig her:
http://www.eksperten.dk/spm/777069

Jeg vil gerne beklage at jeg lukkede på den anden måde, men var ikke i stand til at bortgive points, da der ikke var nogen svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2007 - 23:12 #17
dannielsen skal have point - hvis han da vil....

Smider svar i det nye spørgsmålk hvis det hjælper at skifte kanal - tit er det nemlig det der skal til for at det kører ok.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2007 - 23:34 #18
Hej john_stigers

- Nej jeg er ikke så grådig hvad point angår - hvis spyrodrag ikke mener jeg har fortjent point skal jeg ikke have point! Jeg samler ikke på point. Det eneste jeg interesserer mig for her på E er at hjælpe andre hvis jeg kan og så selv altid have point nok til selv at kunne spørge - og det har jeg.

Så nej tak! Denne her hetz vil jeg ikke deltage i!

\Dan
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
07. maj 2007 - 23:52 #19
Hej dan.

Du er velkommen til at få points. Jeg er ked af at jeg har trådt Jer over føderne :-(, ville blot lukke tråden.
Du har bestemt fortjent dem!

- Martin.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2007 - 00:08 #20
Hej Martin

- Nej tak - jeg skal som sagt ikke have point for dette her spørgsmål - jeg har jo ikke bidraget til at dit problem kunne blive løst!

Men var det SMC-routeren du havde købt? Og er det kommet til at virke eller hvordan?

\Dan
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2007 - 09:04 #21
dannielsen - han spurgte efter en god router, og det hjalp du med. Opretter havde ikke et problem...
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
08. maj 2007 - 09:12 #22
Hej Dan.

Jeg købte lige netop den du anbefalede:
http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=5&scid=&pid=1442

Faktisk så er jeg utrolig glad for den, bortset fra at jeg konstant taber forbindelsen. Men efter jeg ændrede kanal efter John's anbefaling, så har jeg ikke mistet forbindelsen endnu.

Så alt i alt har i løst alle mine problemer (i hvert fald i forbindelse med trådløst Internet). Det er jeg dybt taknemlig for.

Venlig hilsen,
Martin.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2007 - 09:27 #23
Dan - du gav en vare der virker, men som pga. kanalindstilling mistede forbindelsen konstant.
Dvs. du fortalte hvilken vare han skulle vælge og jeg gjorde arbejdet færdigt ;)

Smid svar i http://www.eksperten.dk/spm/777069 så vi kan få lukket sagen.
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
10. maj 2007 - 21:25 #24
Dan?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2007 - 22:16 #25