Avatar billede jensen4ever Nybegynder
21. januar 2007 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

NTFS fra fat32

Kan man konvertere det til NTFS fra fat32 uden at miste data ? og hvilken kommando skal man skrive for at opnå dette ??.

Kan man gøre det fra Rapair konsolen fra win xp cd`en ? - ALtså førstegang man trykker R
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 15:38 #1
Gå i KØR skriv: convert x:/fs:ntfs/v  - x er drevet med windows på.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 15:38 #2
Du mister ingen data, vil dog anbefale en defragmentering først.
Avatar billede kalp Novice
21. januar 2007 - 15:39 #3
Det kan du godt uden at formattere, men tag en backup af vigtig data først alligevel da det kan gå galt!!

læs her alt hvad du behøver vide!!

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/convertfat.mspx
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
21. januar 2007 - 15:40 #4
Problemet er at jeg ikke kan komme på Windows mere .. Den bliver ved med at komme med den fejl. Så mister jeg data ved at gøre det? - Og kan jeg gøre det fra Win xp cd? - Altså første gang man kan trykke R
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
21. januar 2007 - 15:43 #5
Problemet er at den kommer med at jeg skal tjekke for konsistens hver gang jeg start win op .. Når den er køret færdig genstarter den bare .. og kommer med sammme fejl
Avatar billede kalp Novice
21. januar 2007 - 15:45 #6
du burde ikke miste data, men backup anbefales.. så er det sagt.

har du overvejet at reparere windows først?

og du kan også prøve at trykke F8 før windows starter og vælge at du vil starte op med den sidst kendte konfigeration som virkede..
selv om jeg kun har set 1 tilfælde hvor det har virket:P
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 15:48 #7
Reparer den gamle windowsindstallation først.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 17:29 #8
Takker for point.