Avatar billede chrkrog Novice
20. januar 2007 - 20:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med Primære porte & DNS

Hej!
Min udbyder er CyberCity, og jeg har 4mbit ADSL og benytter mig af en ZyXEL router. Men jeg har et problem - når jeg er på nettet mister jeg ofte forbindelsen (måske 2 gange på en time). Hvis jeg er på messenger ryger jeg af der, men så kan jeg bruge dens indbyggede "Fejlfinding" - her finder den altid frem til at der er problemer med DNS og Primære porte. DNS-problemet er noget med "DNS kan ikke fortolke IP-adresser" eller noget i den stil.
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af at løse mit problem, men nu har det stået på i nogle måneder, og det er ikke til at holde ud!

Nogle der har et forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
20. januar 2007 - 20:42 #1
Jeg har "ofte" samme problem. Jeg har dog lavet en batch fil der kører:

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

og så kører det igen
Avatar billede chrkrog Novice
21. januar 2007 - 14:20 #2
Tak for svaret!
Hvordan laver jeg sådan en batch fil?

skal jeg bare copy/paste det ind i notesblok, og gemme den?
I såfald, hvad endelse skal filen have?

mvh.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 08:53 #3
yep. bare copy/paste til notepad og gem filden med endelsen: .bat

og så prøv om det virker
Avatar billede chrkrog Novice
22. januar 2007 - 15:32 #4
Jeg har lavet .bat filen nu - prøver næste gang det går galt, og hvis det virker smider jeg point til dig.
Avatar billede chrkrog Novice
22. januar 2007 - 15:38 #5
Hmm jeg har lavet filen men det virker ikke rigtigt..
Når jeg starter den spammer den bare ipconfig /flushdns og det er det... den løser ikke noget problem..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 15:40 #6
Hmm. Ville nok prøve at ringe til Cybercity support så. Så kan de måske overvåge din forbindelse og se om der skulle være noget galt
Avatar billede chrkrog Novice
22. januar 2007 - 17:07 #7
Det var selvfølgelig en mulighed at ringe til Cybercity Support - håbede bare det var noget jeg selv kunne fixe.
Avatar billede chrkrog Novice
20. februar 2007 - 13:31 #8
Jeg fandt en ok loesning.