Avatar billede noerager Nybegynder
20. januar 2007 - 18:22 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med Sygate personal Firewall

Jeg er begyndt at få problemer med ovenstående. Den bruger alt for mange resurser på mit system. Det ligger i mellem 25-29% og det skulle jo ikke være nødvendigt. Mit spørgsmål er nu. Hvilken god firewall kan bruges til privat brug som ikke optager for mange resurser. Den må godt være gratis dog ikke et krav.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:24 #1
zonealarm er god.->http://www.pcworld.dk/art/7440?a=block&i=74
(synes jeg)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:27 #2
Avatar billede noerager Nybegynder
20. januar 2007 - 18:30 #3
Inde på verdesnavle står der følgenden
ADVARSEL
Hvis du kører Windows XP med ServicePack 2 installeret,
risikerer du at din maskine "Fucker" totalt op, når du prøvet at installere ZoneAlarm.
Det gør den i 80% af alle installationer, så lad være med at installere
ZoneAlarm hvis du kører Windows XP med ServicePack 2 installeret.
Dette gælder også for f.eks. Sygate- og andre firewalls

Kan det virkelig passe?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:31 #4
så det godt, men har aldrig oplevet det..?

ellers se i din anden tråd, der er andre programmer som spywarefri andbefaler..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:32 #5
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2007 - 18:48 #6
Jeg har selv skiftet Sygate, som jeg har brugt i flere år, med Comodo, som jeg indtil videre er meget tilfreds med.

Jeg køre viste lige i øjeblikket og har ingen problemer haft hverken på den eller på XP med SP2

http://www.personalfirewall.comodo.com/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:51 #7
ja, den er også med i deres sikkerhedspakke.
Smider også et svar.?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. januar 2007 - 19:04 #8
Jeg bakker op om Comodo. Den er rigtigt god. Den er på niveau med firewalls man ellers skal betale for.

Verdensnavle vrøvler helt forfærdeligt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 19:08 #9
ja, det kan du ha´ ret i..O)
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. januar 2007 - 19:42 #10
bufferzone > hvorfor skiftede du fra sygate?

Personligt har jeg elendig erfaring med ZoneAlarm og har pt. sygate. ZoneAlarm fucker configs op, og den er ikke til at styre hvis man er webudvikler eller vil have sin email account i fred i mine øjne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2007 - 20:45 #11
Sygate er en udemærket firewall, der igge gør meget væsen af sig og ikke roder i ting den ikke skal rode i. Jeg har primært skiftet for at teste comodo og fordi der ikke udvikles på sygate mere
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. januar 2007 - 20:59 #12
Sygate har et problem med loopback, der gør at en lille proxyserver, f,eks i et antivirus emailscanner, vil åbne for udgående forbindelser. Det problem har Comodo ikke, og den er klart bedst af alle firewalls, når det drejer sig om leaktests.

Btw, der er en ny version af Comodo ude i dag. Hent den her http://www.filehippo.com/download_comodo/ da Comodos egne servere er overbelastede.

Gamle versioner skal afinstalleres først.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2007 - 21:21 #13
Sygate kan heller ikke håndterer fragmenterede pakker, om cComodo kan det, ved jeg ikke endnu, jeg er først ved at få mit testcenter op efter et mindre uheld med vista
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. januar 2007 - 22:01 #14
Jeg installerede lige den nye version af Comodo på min bærbare. Bruger 0% CPU, og fylder kun 11.252 kb. Den giver overhovedet ingen sløvning af maskinen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 23:41 #15
øøhh, skal nogen ikke ha´ point retur her..?