Avatar billede bartelsen Nybegynder
19. januar 2007 - 15:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Imac som ekstern hardisk til pc.

Jeg har problemer med at logge mig på min adminkonto på min Imac. Derfor ønsker jeg at overføre filerne fra min mac til min pc inden jeg geninstallere OS X igen. Jeg vælger at starte macén med T tasten nede og så bliver den jo startet som ekstern harddisk. Jeg har firewire kabel hen til min bærebare pc. Under "denne computer" ser jeg også at den har fundet et ekstern drev, men når jeg åbner den, siger den blot at jeg skal putte en disk i drevet.. Dvs den kan ikke læse den.
Er der nogen driver der skal installeres i PCen for at den kan læse "mac-hardiskens" sprog??
Avatar billede egonspock Seniormester
19. januar 2007 - 17:28 #1
Du kan da nulstille passwords direkte fra din installation-CD. Se under værktøjsmenuen eller æblemenuen, når du starter fra den.
Avatar billede bartelsen Nybegynder
19. januar 2007 - 17:30 #2
Det ved jeg godt, men der er en fejl så det ikke kan lade sig gøre :( Jeg har talt med apple og der er nok ikke så meget at gøre.. Men vil gerne redde de ting jeg har, derfor det andet spørgsmål :)
Avatar billede macintosse Nybegynder
22. januar 2007 - 19:42 #3
Prøv at oprette en ny bruger med admin rettigheder, slet så din admin konto, og vælg at overføre alle filerne til din nye konto
Avatar billede egonspock Seniormester
06. maj 2007 - 17:31 #4
hmm, det var godt nok lidt træls. Jeg glemte at anbefale at du kontaktede en lokal Macbrugergruppe:
http://www.apple.com/dk/usergroups/

Det er stadig et godt bud, på trods af at du - på den slemme måde - nu er kommet over problemerne. Men tak for point.