Avatar billede dlc Nybegynder
19. januar 2007 - 09:20 Der er 1 kommentar

ISP stopper alle porte

Hej
Jeg bor i en ejerforening der har to ISP, hvori der både er tilbudt statisk IP og dynamisk..
Mit problem er at jeg skal have en VPN adgang men ifølge en administrator er alle portene lukket og vi som brugere er sat bag en NAT hos de to ISP.
Jeg har da checket med en port checker udefra og kan da se at de enten er "stealth" eller overhovedet ikke åbne.
Mit spørgsmål er om jeg bare skal have fat i en anden udbyder(læs: cybercity) og så få ordnet mine problemer med at komme igennem en port? hvad siger i Eksperter...
kan jeg gøre noget?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2007 - 00:00 #1
Hej,

Der er et par forskellige fremgangsmåder:

1. skift ISP.

2. kontakt nuværneden ISP og få åbnet en port

3. Lav en tunnel inde fra netværket og ud til en server, så du kan lave en form for 3        punkts forbindelse (kræver adgang til en server på internettet)