Avatar billede nielle Nybegynder
16. januar 2007 - 23:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af sitet: www.mindsqualls.net

Hej,

Jeg har nu lagt en del kræfter i websitet:

http://Hej,

Jeg har nu lagt en del kræfter i websitet:

http://www.mindsqualls.net

(ikke mindst i indhodet)

Alligevel synes jeg der mangler et eller andet udefinerligt. Nogen der vil give noget input på hvordan jeg kan få det til at se endnu bedre ud (for jeg er faktisk nogenlunge tilfreds med sitet som det er)?

Design og brugervenlighed...

(ikke mindst i indhodet)

Alligevel synes jeg der mangler et eller andet udefinerligt. Nogen der vil give noget input på hvordan jeg kan få det til at se endnu bedre ud (for jeg er faktisk nogenlunge tilfreds med sitet som det er)?

Design og brugervenlighed...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
16. januar 2007 - 23:09 #1
Måske en blødere kant,( rundere hjørner) og en farve til at understrege dine menuer i højre side.
Evt. et banner der fylder mere og ikke bare er hvid i 3/4 dele af skærmen ?
Avatar billede hoeks Nybegynder
17. januar 2007 - 00:22 #2
Min mening:

.skriften er ikke pæn. Den er for stor og for "svævende"
.siden vælter - sørg for at få symmetri
.vælg et større logo/banner (eller måske bare mere fremtrædende?)
Avatar billede nielle Nybegynder
17. januar 2007 - 19:13 #3
Hej,

Jeg havde måske nok håbet på lidt mere. Og måske også lidt mere konkret.

Jeg er fuldstændig enig med at der mangler et ordentligt banner – faktisk er der slet ikke noget banner på siden. Kun en gif i ude venstre side. Da jeg primært er programmør har jeg ikke meget tjek på grafik, og jeg havde forestillet mig at jeg lidt senere ville forhøre mig herinde om der var nogen som kunne lave noget vildt lækkert til siden. Men lad det ligge indtil videre.

christiansenbo>

Du beder om nogle mere bløde kanter. På hvad eksakt? På rammen rundt om siden, eller måske på de grå bokse rundt om overskrifterne?

Mht. farverne, så er de valgt ud fra sidens tema, som er en Lego Mindstorms NXT robot. Farverne er derfor som de er, og der skal virkelig tunge argumenter til før at jeg ændre dem. Nu beder du jo heller ikke direkte om at jeg ændre dem, men skal jeg forstå at du gerne så at jeg satte menupunkterne imod en anden baggrundsfarve end den hvide?

hoeks>

Er det overskrifterne du har noget imod, eller er det brødteksterne, eller alt sammen? Hvilken font og størrelse ville du da foreslå i stedet?

Sørg for symmetri: Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det? Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan strukturere siden meget anderledes. Der er selvfølgelig muligheden for at flytte menuen op vandret under banneret. Eller at flytte den over i venstre side i stedet for som nu hvor den er i den højre. Eller er der andre forslag end dette?

Alle>

Kommer sidens budskab igennem til læseren?

Jeg har netop fået at vide at den mest af alt lignede en blog, og at det ikke var særligt klart for den besøgende at det drejede sig om noget C# kode til at styre en Mindstorms robot. Er I enige med den bedømmelse?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
17. januar 2007 - 21:15 #4
Jeg synes det vil løfte siden grafisk, hvis du gav den hvide baggrund lidt mere runde hjørner.
Der hvor du har dine headings synes jeg også der mangler et eller andet. Måske en anden tekst type, noget centrering eller lignende.

"men skal jeg forstå at du gerne så at jeg satte menupunkterne imod en anden baggrundsfarve end den hvide? "
-- Ja, måske en lidt anden nuance end den bg farve du har, og i en rundere facon.

Men det er jo en smagssag om man er til runde former eller ej. Jeg kan godt lide de mere bløde kanter, da jeg synes det er behagligere at se på.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. januar 2007 - 21:23 #5
Det eneste problem jeg har omkring runde former, er at de jo ikke kan laves i CSS. Dermed må man gribe til grafik, og så render man tit ind i at gif'erne ikke står helt rigtigt. Desuden er grafik som fortalt ikke mit stærke område... :^|
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 21:32 #6
Dine sider er ikke lige brede, prøv at klikke på "Home" og der efter "Sample Applications (C#)" så kan du se hvad jeg mener.

Den grønne baggrund og den orange menu "kan ikke sammen". Prøv med en grå baggrund, måske den samme som dine under overskrifter.

Dit banner er for tomt i højre side, find noget der passer ind i dit emne og kan give lidt balange i banneret.

Din side er dejlig nem at overskue og navigere i.

:-)
Avatar billede nielle Nybegynder
19. januar 2007 - 18:25 #7
Så er der kommet et banner på siden, og problemet med siderne der ikke var helt brede er også fikset. Umiddelbart synes bare jeg at dét har gjort underværker.

Tilbage står så det ene problem at det er flere som er utilfreds med teksten – formentlig både størrelse og font. Faktisk har jeg ikke gjort noget som helst for at ændre på teksten; Den valgte font er browserens standradfont, og størrelsen er standarden for tekst i en <h1>, <h2>, <h3> og <p>. Er der nogen meninger om hvad der virker bedre for hjemmesiden?

Det er blevet sagt at siden vælter. Gør den stadig det?

Jeg har sat menuen i mod en let grå baggrund. Er godt nok ikke helt vild med resultatet eftersom at jeg synes at kontrasten med den orange tekst lider ved det.

Jeg tror derimod nok at jeg fravælger de runde former indtil videre. :^)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2007 - 00:59 #8
Jeg ville føre den grå bjælke med overskriften helt til højre (og rykke menuen lidt ned).

Og klart overveje en anden font - Times NR er i mine øjne alt for kantet - måske trebuchet kan gøre underværker.

Og så ville jeg måske vælge at lave noget andet orange. - det er (lidt) sygt at se på..

/1
Avatar billede nielle Nybegynder
28. februar 2007 - 19:13 #9
Jeg må vist hellere se at få afsluttet denne her. Alle sammen, tak for hjælpen, og I må meget gerne lægge et svar. :^)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
28. februar 2007 - 19:54 #10
svar
Avatar billede nielle Nybegynder
04. marts 2007 - 20:18 #11
Ingen andre som vil lægge et svar?
Avatar billede nielle Nybegynder
08. marts 2007 - 18:22 #12
Hvis der er andre som ønsker point på denne her ... I kan jo lægge et indlæg her, og så opretter jeg et til til jer.