Avatar billede phospheer Nybegynder
16. januar 2007 - 13:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genopladeligt tastatur og mus

Hej!
Jeg har et sæt med trådløs tastatur og mus fra Logitech af version MX900. Der er en docking station til musen, så dens genopladelige batterier kan lades op der, mens tastaturet kører på almindelige ikke-genopladelige batterier.
Nu har jeg ikke brugt både tastatur og mus i lang tid, og da jeg så satte det til var de genopladelige batterier i musen så døde, at det end ikke hjalp at sætte musen til opladning i docking stationen..

Skal jeg købe nogle specielle genopladelige batterier til musen, eller kan nogle billige almindelige genopladelige batterier bruges til det?

På forhånd tak! :)
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2007 - 13:23 #1
Alm. genopladelige batterier kan sagtens bruges. Bare ikke køb dem for svage mht. milliampare, da du så skal oplade din mus hele tiden. Jeg går ud fra, at der er to stk AA batterier der sidder i nu.

Sætter du almindelige beunstenbatterier i, kan du risikere de eksploderer når de sætttes i laderen. Så det må du _aldrig_ gøre
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2007 - 13:24 #2
beunstenbatterier = brunstensbatterier
Avatar billede phospheer Nybegynder
16. januar 2007 - 16:02 #3
Kan se på batterierne, at det er nickel metal hybride batterier i AA størrelse med 1,2 V og 1800mAh.. Så hvis bare jeg finder nogen med de specifikationer kan det vel ikke gå helt galt? :) Tak for hjælpen!
Avatar billede phospheer Nybegynder
16. januar 2007 - 16:06 #4
Okay, jeg forstyrrer lidt igen.. Jeg kan ikke finde nogen batterier med netop 1800 mAh. Skader det at købe nogen med højere værdi?
Avatar billede phospheer Nybegynder
16. januar 2007 - 16:08 #5
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2007 - 17:43 #6
I teorien skulle der ikke kunne ske noget. Har dog oplevet, at ladere af samme type som powerbank, ikke kunne lade baterier af større kapacitet, end dem der fulgte med. Som om, at de rer en begrænsning eller lign. i laderens kapacitet. Men har ikke oplevet problemer omkring en muselader. Så det burde jo så virke.