Avatar billede andreasnoack Nybegynder
16. januar 2007 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af ekstern windowsharddisc

Hej eksperter
Jeg har lige installeret OpenSuse 10.2 på min kammerats computer. Under installationen var hans eksterne harddisc monteret, så nu tror Linux, at den skal mounte den under opstart i stedet for 'bare' at læse den som et medie når den monteres. Hvordan kan det laves om?
Avatar billede fn1977 Nybegynder
16. januar 2007 - 13:49 #1
gå ind i yast. find partitionsværktøjet og slå den mount fra.
Avatar billede andreasnoack Nybegynder
16. januar 2007 - 14:17 #2
Mener du System->Partitioner og så delete den pågældende partition? Det har jeg forsøgt, men fejl kommer igen under boot.
Avatar billede fn1977 Nybegynder
16. januar 2007 - 14:39 #3
Jeg ville nu blot unmounte den.
du kan alternativ finde filen /etc/fstab og fjerne mount der.
der står en linje som har noget lignene dette som parametre.
læg mærke til hvor dit windows bliver mountet op, og find den linje der indeholder dette og sæt en # foran. eller slet linjen.

/dev/sda3            /windows                NTFS  acl,user_xattr        1 2
Avatar billede andreasnoack Nybegynder
16. januar 2007 - 14:54 #4
Tak for det. Det løste problemet, så bare kom post et svar, så jeg kan give point
Avatar billede fn1977 Nybegynder
16. januar 2007 - 15:28 #5
svar Det er jeg glad for