Avatar billede skyttegaard Nybegynder
15. januar 2007 - 10:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ZyXEL 2002 og B&O Beocom telefon med Telefin abbonnement

Hej,

Jeg har et problem med, at min telefon ikke ringer, når der er indgående opkald.
Udstyr, udbydere osv. er:

- Internetudbyder: Cybercity 2048/512 med Cisco 677 router
- VoIP-udbyder: Telefin
- VoIP adapter: ZyXEL Prestige 2002 med ZyNOS Firmware Version: V3.60(MD.4) | 08/22/2005
- Telefon: Becom 4 (har også prøvet med en gammel Beocom 600).

Det hele virker tilsyneladende fint, og jeg kan sagtens foretage udgående opkald.
Når man ringer til mit nummer, går opkaldet også igennem, og det lyder, som om telefonen ringer - men der kommer intet ringesignal hos mig.
Hvis jeg ved, at der er et indgående opkald, kan jeg sagtens bevare det, og det går fint igennem (det kan jeg teste ved at ringe fra min mobiltelefon og så løfte røret, når jeg kan høre, at der ringes). Så det er kun ringesignalet, der mangler.

Er der noget særligt, jeg skal være opmærksom på i opsætningen? Eller kan der være problemer med ZyXEL 2002 og Beocom?

På forhånd tak for hjælpen!

- Peter -
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2007 - 13:41 #1
Ja, Zyxel har problemer med B&O telefoner - det er bare ikke noget de fortæller dig, medmindre du ringer til supporten. Prøv med en anden telefon.
Har selv samme problemstilling, og der er ingen umiddelbar løsning på problemet.
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2007 - 13:28 #2
Skulle nok have været et svar.