Avatar billede gurly Praktikant
14. januar 2007 - 21:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Må man det her (vise et fjernsyn)

Hejsa
Må man lave en radio eller tv player, på ens hjemmeside
som streamer andres url adresser ?
eksempelvis DR1 streaming tv
Altså vise tv DR1 eller andre stationer,  i en videoplayer på en side
altså jeg har lavet en side, hvorpå er er en slags fjernsyn, der er så kanal vælger på så man kan slifte imellem 31 forskellige tv stationer.
fjernsynet henter så streaming video direkte fra de forskellige tv stationer på nettet.
men må man have sådan et "fjernsyn" liggende på en offentlig hjemmeside ?
hvis svaret er nej, må man så bruge html dokumentet rent privat til at se net tv ?
hvis man godt må det, må man så på sin hjemmeside have et link, hvorfra folk kan downloade html dokumentet med "fjernsynet"  ?
her på denne side, ligger blandandet lokal radioen her for lolland falster
og der er alle DR radioprogrammerne, og der ligger koder for hvordan man kan indsætte dem på sin hjemmeside, lige sådan er der tonsvis af tv kanaler, også med embed kode til ens hjemmeside
http://www.imvite.com/index.php?t=26cdac70068fd6b4
njaaa, de streaming adresser man får på imvite siden er ikke "de rigtige" idet at de bliver "redirektet" gennem imvite.
(jeg plejer at få adresserne på anden måde  c",)
grunden til de kun har dr radio og ikke dr tv, er nok at dr jo først næsten lige er begyndt at streame
men er det nu lovligt her i danmark ?
og er det tilladt at gøre det på den måde jeg har gjort her ?
http://www.aelling.lir.dk/public
Avatar billede gurly Praktikant
14. januar 2007 - 21:31 #1
jaa, så tror imvite at radio sydhavsørene er fra sydfyn, de må regne lolland falster for at være sydfyn, men ok vi er bare en plet i verden her nede  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
14. januar 2007 - 21:37 #2
det jeg gør er jo magen til det imvite gør, bort set fra jeg ligger flere kanaler i radioen / tv´et
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
15. januar 2007 - 00:26 #3
"men må man have sådan et "fjernsyn" liggende på en offentlig hjemmeside ?" - NEJ
"må man så bruge html dokumentet rent privat til at se net tv ?" - JA
"hvis man godt må det, må man så på sin hjemmeside have et link, hvorfra folk kan downloade html dokumentet med "fjernsynet" - HMM, VIL JEG MENE
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 02:22 #4
musicchart.dk > og hvad bygger du så dit nej på ?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2007 - 20:40 #5
det kunne tænkes ,rettigheds mæssige grunde til at man ikke må
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
16. januar 2007 - 22:58 #6
Ja, havde selv en tilsvarende situation hvor jeg bare deeplinkede til netradioer fra en dropdown liste... blev pænt bedt om at fjerne den med det samme.
Avatar billede gurly Praktikant
19. januar 2007 - 17:49 #7
ok, det er mærkeligt at "imvite" og masser af andre sider må så, men og det er måske reglerne her i danmark c",9
lig et svar så lukker jeg
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
19. januar 2007 - 18:26 #8
Ja, det er ligepræcis reglerne i danmark.

Svar kommer her ^