Avatar billede simplus Nybegynder
14. januar 2007 - 18:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billigste LCD fladskærm?

Jeg søger en fysisk butik som sælger ekstremt billige LCD fladskærme, det er stort set lige meget hvor mange tommer den er på, bare den er billig. Jeg er også ligeglad med kvaliteten!

Grunden til at jeg går efter prisen og ikke kvaliteten er at jeg alligevel skal ødelægge skærmen. Jeg skal bruge den til et projekt jeg er igang med.

På forhånd tak.
Avatar billede simplus Nybegynder
14. januar 2007 - 18:54 #1
NB. det må også gerne være flade PC monitore, da de er billigere...

... brugt er self også ok!
14. januar 2007 - 19:18 #2
Generelt -> http://www.brugtecomputere.dk/group.asp?group=24&sub=24 (få evt. en snak med dem om det...)
Avatar billede simplus Nybegynder
14. januar 2007 - 19:40 #3
Hmm, 850kr og 900kr - jeg kan købe en skærm for 500kr eller 250kr på dba :-) dog mener jeg at den side du linker til ser mere prof. ud!

Har lige et lille side spm: Findes der en dansk side hvorpå man kan købe LCD paneler? Det er nemlig eneste grund til at jeg skal splitte en LCD skærm ad. Det er nemlig lidt billigere bare at købe et LCD panel. Jeg skal dog lige oplyse at der også skal være styring/interface. Altså bare en hjemmeside hvorpå man kan købe tilbehør til fladskærme/monitore som også sælger LCD paneler klar til brug.

Læg også et svar!

NB. flere bud er stadig velkommne...
14. januar 2007 - 22:03 #4
Hurtigt skud: www.danbit.dk ???
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. januar 2007 - 23:17 #5
Må man spørge hvad der skal ske med skærmen / panelet siden du skal splitte det ad ?
Avatar billede simplus Nybegynder
15. januar 2007 - 00:12 #6
#dr1

Thats what im talking about! :-)

Det er en lidt forvirrene side, men den har helt klart nogle brugbare ting...

Jeg prøver lige at finde en billig skærm!

#christionsenbo

Jeg bygger en projektor, og har derfor brug for lidt materialer :-)
Avatar billede simplus Nybegynder
04. februar 2007 - 16:21 #7
Kan jeg få nogle svar? (rydder lige lidt op i ældrere spm)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
04. februar 2007 - 18:38 #8
Hvordan gik det ? Fik du bygget en projektor ? :-)
Avatar billede simplus Nybegynder
04. februar 2007 - 18:52 #9
Ja det gik faktisk meget godt, jeg fandt ud af at det meste handlede om hvordan lyset skulle reflekteres, men samtidigt måtte det ikke varme LCD panelet for meget. Så derfor skal man have et køle system. Udover det så afhænger kvaliteten af størrelserne på de forskellige komponenter. Til det har klogere hoveder fremstillet nogle ligninger som er tilgængelige på lumenlab.com.

Alt ialt kan jeg kun anbefale andre at gå igang med det. Det tager måske 2-3 uger før man får ordenligt styr på det, men derefter kan man nyde SuperBowl på en 110" skærm :-)
Avatar billede simplus Nybegynder
07. februar 2007 - 20:43 #10
Ingen svar? - Holder det åbent lidt endnu, folk skal jo have en chance :-)
Avatar billede simplus Nybegynder
20. februar 2007 - 15:00 #11
sidste udkald hvis man vil have point :-)
Avatar billede simplus Nybegynder
22. februar 2007 - 14:48 #12
.