Avatar billede T101 Novice
13. januar 2007 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TV på computerskærm uden en computer

Hej eksperter,

Er der nogen der har erfaring med et apparat som kan omdanne et TV stik til et VGA stik så jeg kan slutte tv stikket direkte til min computer skærm, altså uden at der skal en PC med TV kort imellem.

Jeg har nemlig en 17" skærm jeg ikke bruger.

HVis nogen har set et godt produkt som kan dette er jeg meget interreseret.
Avatar billede rynke10 Novice
13. januar 2007 - 16:42 #1
Altså i computerskærmen er der jo ikke en tv-tuner, så du kan ikke se tv.
Vil du bruge den uden computer, så er en videomaskine da en løsning, der er jo tuner i.
Avatar billede T101 Novice
13. januar 2007 - 16:47 #2
Hvordan får jeg så konverteret signalet fra videoens TV-tuner til skærmen? Og kan man ikke købe enboks der kan det uden det behøver være en hel video?
Avatar billede rynke10 Novice
13. januar 2007 - 16:59 #3
Jeg har nu ikke set en seperat tuner, men ved da ikke om det findes.
Projektet kan hurtigt blive for dyrt, et fjernsyn koster jo ikke mange penge i dag. 17" er jo heller ikke meget at se fjernsyn på. Du kan naturligvis få en gammel video kastet i nakken, meeen.
Avatar billede T101 Novice
13. januar 2007 - 17:16 #4
Det er fodi det er en fladskærm og fordi jeg ikke skal bruge den mere. Det er så kedeligt at smide en skærm ud og så tage ud og købe nyt fjernsyn.
Avatar billede simlau Nybegynder
13. januar 2007 - 21:24 #5
Der findes produkter er kan:

http://www.smarthome.com/7765.html

Men denne er bare til amerikansk TV standart, NTSC.. Du skal finde en der understøtter det europæiske signal PAL..
Avatar billede rynke10 Novice
14. januar 2007 - 04:47 #6
100US$ det er snart lige så meget som et fjernsyn :-)
Avatar billede simlau Nybegynder
14. januar 2007 - 09:28 #7
Det er 650 kr, det er lige så meget som du skal give for en god tv-tuner her hjemme, så det er bestemt ikke dyrt.. Du kan på ingen måde regne med at du kan lave dit projekt billiger, en tv tuner er ikke billige og hvis den så også skal sende signalet ud til en VGA skærm...
Avatar billede T101 Novice
14. januar 2007 - 10:58 #8
Så er boxen bestilt. Ved hjælp af det produkt du fandt simlau fandt jeg på edbpriser et lignende produkt til 399,-. Så er spørgsmålet blot hvad kvalitet TV signalet bliver vist med. Om ikke andet er der jo altid fortrydelses ret. Læg et svar simlau?
Avatar billede simlau Nybegynder
14. januar 2007 - 11:13 #9
Vil du sende et link til den box du fandt? så andre også kan få glæde af det i fremtiden..

Den var da ikke så dyr, så det var da godt.
Avatar billede T101 Novice
14. januar 2007 - 11:22 #10
Her er linket til produkt siden: http://www.sunsway.com.hk/products/tvbox.html

Jeg kan poste hvordan den fungere når jeg har modtaget den. Hvis altså jeg husker det :-/