Avatar billede knso00 Nybegynder
12. januar 2007 - 16:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

1360x768 opløsning på LCD-tv

Hejsa,

Jeg har købt et Acer Aspire Idea 500 mediacenter. Det er tilsluttet via DVI til mit Samsung 27" LCD-tv.
Desværre kan jeg ikke få computeren til at vise tv'ets egentlige opløsning på 1360x768.
Det synes jeg er ret dårligt, når man tænker på, at det er et mediecenter, som må være påberegnet at skulle sluttes til et tv med f.eks. denne opløsning. Nå, men nu skal jeg ihvertfald bare have det løst. Jeg er klar over, at jeg ikke er den første, der har skrevet om problemet, men er bare ikke blevet meget klogere af at læse om, hvordan andre har gjort for at løse det.

Er der nogen, som kan forklare, så jeg også kan forstå det, uden programmering af nye drivere etc., hvordan jeg får grafikkortet til at vise 1360x768?

Grafikkortet er Intel Media Accelerator 950 og det understøtter IKKE, at man i PowerStrip laver en custom resolution... HJÆLP! ;-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. januar 2007 - 19:57 #1
i powerstrip kan man fjerne de begrænsninger der er i indstillinger for skærm, når man ændre opløsningen.

i den dialog hvor du kan klikke vidre til custom resolutions er der et ikon af en skærm - dobbeltklik på den og du vil blive advaret om at denne ændring ikke kan fortrydes... hvis jeg ikke husker helt galt... :)
Avatar billede knso00 Nybegynder
14. januar 2007 - 14:44 #2
Tak for forslaget - jeg har prøvet det, men det hjælper desværre ikke. Jeg får godt nok flere opløsninger til rådighed, men ikke 1360x768.

Jeg har også læst på nettet, at Intel GMA 950 ikke understøtter custom resolutions. Derfor skal der findes en anden vej omkring problemet. Jeg ved bare ikke hvilken... :-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
14. januar 2007 - 18:00 #3
hmm, det passer meget godt med det du siger, jeg har en laptop med intel gfx kort og det er ikke så villigt med specielle resolutions hvorimod mit ati radeon kort i min stationære kan man næste få til hvad som helst... :)
Avatar billede knso00 Nybegynder
19. januar 2007 - 10:34 #4
Ingen andre forslag? Jeg forstår virkelig ikke, hvis det ikke kan lade sig gøre - så er mit mediecenter da ikke meget værd... jeg kører i en opløsning, hvor der er sorte bjælker i top/bund og hvor siderne går ud over skærmens bredde... det var det bedste alternativ med de nuværende valgmuligheder i opløsninger... øv øv!!
Avatar billede knso00 Nybegynder
19. januar 2007 - 17:56 #5
PROBLEM LØST!!! Fantastisk - jeg har brugt timevis på det... set masser af andre med samme problem... og læst, at der ikke rigtig findes en god løsning... men så... jeg snuppede lige et almindeligt VGA-skærmkabel med hjem fra arbejde... og vupti - da jeg startede computeren var billedet perfekt klart og var automatisk sat til 1360x768... Perfekt!!!! NU kører mediecenteret!!!!
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
19. januar 2007 - 18:39 #6
godt at det kom til at virke :)