Avatar billede mongaard Nybegynder
12. januar 2007 - 16:24 Der er 6 kommentarer

Selectors billedkvalitet

Jeg har lige købt et Samsung 32" LCD-tv og sluttede forventningsfuldt min TDC Selector til i dag. Det var en skuffende oplevelse, da billedet faktisk var markant dårligere gennem boksen end gennem tv'ets indbyggede tuner. Det stemmer ikke helt overens med TDC's reklamer for Selectoren, hvor der loves "knivskarpe billeder" og "synligt bedre billede" kombineret med billeder af fladskærmsfjernsyn. Jeg kontaktede TDC's fejlservice som var meget afvisende og sagde det eneste jeg kunne gøre var at udskifte de kabler der fulgte med "for de var jo nok ikke de bedste". Interessen for at hjælpe var ikke-eksisterende, og jeg sidder nu tilbage med en lidt flad fornemmelse, da Selectoren har skuffet fælt og billedkvaliteten på det dyrt indkøbte tv åbenbart først kan forbedres til efteråret når der kommer en Selector HD-boks - hvilket var den eneste hjælp/trøst TDC kunne levere.

fra en skuffet Selector-ejer
Avatar billede suppenudel Nybegynder
12. januar 2007 - 16:45 #1
Der må være et eller andet galt, for min Selector viser og har altid vist en markant forskel i forhold til fjernsynets egen tuning. Det er faktisk tilsvarende DVD-kvalitet. - Men surt nok at de ikke gider hjælpe mere med problemet.. :-/
Avatar billede beorn Nybegynder
12. januar 2007 - 16:57 #2
så vidt jeg er orienteret har TDC løbende skiftet selector boksen ud med nyere modeler. er det en boks du har købt brugt eller er det en ny som du har fået leveret fra TDC?
Avatar billede suppenudel Nybegynder
12. januar 2007 - 17:06 #3
Jeg har selv den gamle model, mine forældre har lige købt den nye, og kvaliteten er det samme..
Avatar billede mongaard Nybegynder
12. januar 2007 - 17:08 #4
Boksen er en Sagem ICD 60, som skulle være helt ny. Både X-box og DVD-er er perfekte på skærmen, men signalet fra selectoren er det langt fra. Jeg har lige set lidt af en fodboldkamp gennem boksen og det var ikke noget kønt syn.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
12. januar 2007 - 19:26 #5
Prøv at gøre som TDC anbefalede dig, nemlig at skifte dit kabel. Jeg selv bruger et scartkabel til omkring de 200 kr, men så dyrt behøver det jo ikke at være. Aldi og Lidl har tit kvalitetskabler til omkring 70 kr., som er rigtig gode til prisen.
Avatar billede mongaard Nybegynder
14. januar 2007 - 20:18 #6
Det vil jeg prøve. Jeg er lidt overrasket over hvor meget billedkvaliteten svinger mellem de forskellige kanaler. Fodbold på kanal 5 er f.eks. MEGET kornet, men på canal+ er det NÆSTEN billedrørs-tv kvalitet.
Når jeg starter tv-guiden og tdc-kabel-navnet vises mens man venter (alt for længe), er der hvide pixels i den blå tekst og blå pixels på den hvide baggrund. Er der andre der har det problem? Umiddelbart burde det jo ikke at være noget problem at vise en blå tekst på en hvid baggrund?