Avatar billede nobob Nybegynder
12. januar 2007 - 15:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny køler

Hej

Jeg skal have købt mig en ny køler til min E6600 Core2Duo.
Jeg kører med stock køleren nu, og min cpu bliver ca. 45-50C ved iddle og 65C ved full load, og det syntes jeg er lige i overkanten.

Jeg gider ikke have en ordentlig klods, og den skal heller ikke veje for meget, desuden må den gerne være støjsvag (den må ikke larme mere end standardkøleren).

Findes der sådan en, har kigget lidt på http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247010
Avatar billede larsenj Nybegynder
12. januar 2007 - 17:17 #1
lyder pudsigt, har selv en E6700, @2.9GHz og har i idle omrking 39-40C også stocl køleren jeg bruger, med undtagelse af at jeg brugte arctic silver kølepasta.

Men har desværre ikke lige nogle gode ide'er til alternativ køler, and end at kigge på www.studiedata.dk
Avatar billede nobob Nybegynder
12. januar 2007 - 17:56 #2
har overvejet at prøve artic silver, men giver det 10C??? I starten da jeg købte boardet lå der jo en gammel BIOS på, og den skrev kun 30-31C, så opdaterede jeg til den nyeste, og så røg den op til omkring de 50, men den ligger stadig på det samme i core-temp som er omkring de 50C så går ud fra den gamle BIOS har vist forkert.
Avatar billede simlau Nybegynder
12. januar 2007 - 19:28 #3
Jeg har gode erfaringer med:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206825

Men der findes mange gode køler til socket 775.. Men den skule gerne holde din cpu under 35 grader :D
Avatar billede nobob Nybegynder
13. januar 2007 - 22:13 #4
simlau>> er det ikke en ordentlig klods??
Avatar billede simlau Nybegynder
13. januar 2007 - 22:32 #5
Det er lidt en klods, men den køler også rigtig godt.. Men hvis du har plads i dit kabinet er den jo ikke for stor..
Avatar billede nobob Nybegynder
14. januar 2007 - 15:16 #6
Det er ikke sådan noget hor den brækker boardet, eller falder af mm.??
Avatar billede simlau Nybegynder
14. januar 2007 - 15:33 #7
Nej, det har jeg sq aldrig oplevet.. men når du transporter din computer skal du nok ligge den ned, det er det eneste..
Avatar billede nobob Nybegynder
18. januar 2007 - 21:16 #8
takker for hjælpen, det blev en freezer 7 pro, min cpu ligger nu på 38c, og med 900rpm på blæsenren, kan ikke høre en lyd:)

smid et svar, så  jeg kan kvittere med lidt point
Avatar billede larsenj Nybegynder
19. januar 2007 - 22:28 #9
er ikke interesseret i dine point :) bare glad for at du har fået den ned på et niveau DU er glad for ! :)

kan til sammenligning sige, at det er det samme som jeg ligger på, i idle dog, med boxed køler på min e6700@2.9 :-)
Avatar billede nobob Nybegynder
02. juni 2008 - 09:42 #10
a