Avatar billede oo Nybegynder
12. januar 2007 - 10:31 Der er 8 kommentarer

C# USB kommunikation

Hjælp....

Jeg skal implementere et sæt trådløse måleure der kommunikerer gennem en sender tilkoblet USB porten ind i mit C# program

Jeg har en "Developer Enviroment documentation" til de drivere der medfølger produktet.
http://www.cms-easy.dk/IBR_DDK_E.pdf

Jeg har bare problem med at kunne tilføje en refference i mit projekt i VS2005...

"A reference to the "....dll" could not be added.Please make sure that the file is accessible and that it is a valid assembly or COM component." er fejlmeldingen jeg får.
Avatar billede oo Nybegynder
12. januar 2007 - 10:32 #1
En evt. bedre måde at løse dette på er jeg også modtagelig over for.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
12. januar 2007 - 10:40 #2
Nu er jeg ikke den, der har leget mest med data kommende fra ekstern hardware, men jeg kan i pdf dokumentet ikke se, at der er et .NET API, og derfor kan du ikke bare referere til DLL'en og begynde at bruge den.
Avatar billede coderdk Praktikant
12. januar 2007 - 10:44 #3
spif2001, Det behæver ikke at være et .NET API, man kan jo bruge interop ;P
Avatar billede coderdk Praktikant
12. januar 2007 - 10:45 #4
Det skulle ikke have været så kort, jeg ville også lige have pastet et link:
http://google.com/search?q=.net+interop
Avatar billede oo Nybegynder
12. januar 2007 - 10:49 #5
Ja, men der er den auto genererede wrapper jeg ikke kan få lavet...
Der ligger en IBR_DDK_COM.dll i en COM folder, jeg ville mene det var den jeg skulle bruge...men det vil VS ikke...Nogle idéer?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
12. januar 2007 - 10:49 #6
@coderdk
Ja, men det jeg mener er, at han ikke bare kan "add reference", browse sig til dll'en, tilføje den til referenserne, lave et using statement og så ellers tage for sig af metoder og klasser i den dll.
Avatar billede coderdk Praktikant
12. januar 2007 - 10:56 #7
Har du prøvet med tlbimp.exe? I.e. i en kommandoprompt:

TlbImp IBR_DDK_COM.dll /verbose /out:Interop.IBR_DDK_COM.dll

?
Avatar billede md_craig Nybegynder
15. januar 2007 - 12:49 #8
spif2001 >> mmm... Jow det kan du faktisk godt i det tilfælde at COM dll'en er registreret på maskinen. Så kan den vælges under COM Componenter, og så laver VS selv de nødvendige wrappers...

Personligt kan jeg ikke lide den måde at gøre det på. men om ikke andet så kan det lade sig gøre at tilføje en COM dll gennem den normale "Add Reference" dialog.

oo >>> Som nævnt oven får kan du komme nemt igennem det hvis du registrerer din DLL (hvis det er en DCOM eller COM dll... og det må vi vel gå lidt ud fra? o_O)...

(Hvis den ikke allerede er registreret af en installation eller lign.?)
http://www.ss64.com/nt/regsvr32.html

Derefter skulle du nemt kunne vælge den igennem ("Add Reference" -> "COM")...

Men som sagt, så er jeg ikke tilhænger af det, jeg kan godt lide at Wrappe den slags selv, men det kan være et tungt arbejde.