Avatar billede busch-jensen Nybegynder
10. januar 2007 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sim-Unlock af SonyEricsson K610i m/ Sonofon

Hej

Jeg har købt ovenstående mobiltelefon med Sononfon abonnement, men vil gerne benytte et Telia SIM-kort i telefonen - altså skal den unlockes.

Jeg har været forbi flere mobilbutikker, men ingen af dem synes at være i stand til at unlocke telefonen når den er købt med et Sonofon ab. Til gengæld har de flere steder tilbudt unlock af samme model - såfremt den var købt med et 3 ab.

Hvad er forskellen på sim-låsene? Og hvordan kan jeg lettest få telefonen unlocked. Jeg har forøvrigt søgt på nettet angående unlock, og har flere steder fået oplyst, at unlock af K610i modellen p.t. ikke er mulig?!?

Kommentarer, ideer og hints er meget velkomne.

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 18:21 #1
Sorry, men så betal dig fra det ved Sonofon ? De vil godt, det koster dig bare yderligere 500,- (mener jeg)
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
10. januar 2007 - 19:20 #2
leif - ok. Den mulighed er jeg godt klar over. Muligheden står også beskrevet på Sonofon's hjemmeside:

"Hvis du ønsker at få udleveret din SIM-lock-kode skal du være opmærksom på at det koster 500,- kr. indtil 6 måneder efter købstidspunktet hvorefter koden udleveres gratis. Du kan få udleveret din SIM-lock-kode ved at ringe til Sonofons Tast-Selv-Service på telefonnummer 8029 5050 hvor du vil blive dirigeret frem. "

http://www.sonofon.dk/privat/kundeservice/vaerd_at_vide/sim-lock.shtml

... men jeg var jo selvsagt nysgerrig efter at vide, om jeg ville kunne spare nogle penge på en alternativ løsning. :)
Avatar billede simlau Nybegynder
10. januar 2007 - 21:12 #3
Det er ikke noget man bare kan gøre selv.

Men jo det er muligt nu, du kan få det gjort her:
http://www.mobilehouse.dk/visugruppe.asp?ugruppeid=17

De er også noget billiger en de 500 kr som sonofon skulle have, men så er du jo stadig bundet af abonnementet.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
10. januar 2007 - 21:33 #4
simlau > Tak for info. Jeg har kigget på siden, men kan ikke finde modellen K610i på deres liste:

SonyEricsson K510i
SonyEricsson K600c
SonyEricsson K600i
SonyEricsson K608
SonyEricsson K608i
SonyEricsson K610
SonyEricsson K610c
SonyEricsson K700

Jeg vil dog tage kontakt, for at høre, om det skulle være muligt... :)
Avatar billede simlau Nybegynder
10. januar 2007 - 21:41 #5
Det er jeg meget ked af .. jeg kan ikke læse..
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
23. januar 2007 - 23:24 #6
Har skrevet en e-mail til Mobile House, men intet hørt. Idag var jeg så forbi deres butik. Unlock af K610i koster p.t. 300 kr. (i den situation at telefonen er solgt med Sonofon ab.), men sælgeren kunne oplyse, at prisen måske faldt til 125 kr. i løbet af en måned. Hvordan og hvorfor spurgte jeg ikke om, men nøjes med at undre mig, og besluttede, at vente...
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
10. september 2007 - 08:16 #7
Jeg har endnu ikke fået sim-unlocked K610i mobil telefonen, og benytter den fortsat med Sonofon abonnementet
Avatar billede omahazeeya Nybegynder
19. juni 2013 - 07:57 #8
Hej. Du kan låse en Sonofon netværk låst Sony Ericsson K610i sikrere og nemmere at bruge unlock kode. Du kan få den nøjagtige unlock kode til en Sony Ericsson K610i fra http://www.superunlockcodes.com/sony-ericsson-k610i/rs16wp9/ overkommelig pris med nem oplåsning vejledning. Held og lykke mate.