Avatar billede vestermark_ Nybegynder
07. januar 2007 - 19:17 Der er 4 kommentarer

Problemer med at slette systemfiler

Jeg installerede for nyligt Windows Vista Business, men besluttede mig for at flytte installationen til et andet drev.
Jeg slettede derfor bootloaderen og reinstallerede på det nye drev. Nu vil jeg så gerne af med de gamle system- og program-filer der stadig ligger fra den første installation.

Jeg har taget ejerskab over windows- og programfil-mappen, men jeg får alligevel ikke lov til at slette dem. Jeg har også givet mig "fuld kontrol" over mapperne, men det giver mig ikke kontrol over undermapperne.

Da jeg ikke har specielt meget lyst til at skulle ændre mine tilladelser for hver enkelt undermappe og slette dem enkeltvis (hvilket virker), håber jeg at der er én der har en nemmere løsning.

Det er desværre ikke en mulighed at formatere disken, da den også indeholder mange andre data. Jeg kan også lige tilføje at jeg har prøvet at bruge Unlocker fra XP for at slette filerne ved boot, men det virkede ikke. Nå ja, jeg har også disablet UAC uden noget resultat... samt prøvet at slette fra kommando linjen med kommandoen "del d:\windows /f /q"

På forhånd tak.

/vestermark_
Avatar billede vestermark_ Nybegynder
15. januar 2007 - 23:47 #1
En uge er gået og jeg har stadig ikke fået slettet filerne. Slet ingen der har et forslag til en løsning?
Avatar billede gratis Nybegynder
16. januar 2007 - 01:03 #2
har du prøvet at overtage ejerskabet med "everyone" ?
Avatar billede vestermark_ Nybegynder
16. januar 2007 - 01:19 #3
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener?

Men jeg har faktisk også (efter endnu et par timers nørkleri) fået løst problemet. Det viste sig at det godt kunne lade sig gøre at få en folders ejerskab og tilladelser til at propagere ned til dens sub-folders.
Men specielt let var det nu ikke at finde ude af :-(
Avatar billede gratis Nybegynder
16. januar 2007 - 04:49 #4
ok, fint du fik det løst :)