Avatar billede daliwi Nybegynder
07. januar 2007 - 19:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ActionScript oprette movieclip fra model!

Hvis man nu i Flash via den grafiske brugerflade, har oprettet et movieclip, med en del layers og masks osv, er de så muligt at anvende denne som en form for template, så man gennem actionscript, dynamisk kan oprette flere nye movieclips med forskellige "instance names", som har samme opbygning som det allerede oprettede movieclip?

Ideen er at movieclip'et allerede indeholder et andet movieclip, som jeg vil loade data ind i!

På forhånd tak!
Avatar billede timothy Nybegynder
10. januar 2007 - 10:29 #1
attachMovie("kopier_mig", "nyt_navn_mc", this.getNextHighestDepth(), {_x:100, _y:100});
//her efter kan du tilgå dit nye mc ala nyt_navn_mc._xscale=80;
Det burde være det?
Avatar billede daliwi Nybegynder
10. januar 2007 - 18:27 #2
Perfekt, det var lige det jeg skulle bruge! Tak for hjælpen!
Avatar billede timothy Nybegynder
10. januar 2007 - 20:42 #3
NP :-)