Avatar billede licantropo Novice
07. januar 2007 - 01:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til kæmpe problem med nero

Hej

Jeg har et problem, og det irriterer mig at jeg ikke kan finde en løsning...

jeg er i den position, at jeg har en masse billeder i en mappe - og de hedder alle xxx (01), xxx (02) osv osv - men når jeg så prøver at brænde dem ned - bruger Nero - så sætter programmet dem automatisk små-hulter til bulter - primært sætter de dem i en sådan rækkefølge: (01) (10) (100) osv osv - og jeg kan ikke finde nogen mulig måde at få dem til at stå pænt i rækkefølge 1,2,3,4,5...

Hjælp? Kan jeg bruge et andet brændeprogram, der ikke gør dette? Er der noget, jeg har glemt at aktivere?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2007 - 02:05 #1
Du skal nok bare omdøbe filerne. Nero brænder dem som den skal (alfabetisk orden) - Du vil have at den skal tage højde for tal i en tekst ;)
Der er masser af gratis tools til download, som kan gøre dette :)
Avatar billede licantropo Novice
07. januar 2007 - 02:20 #2
Du må lige uddybe? I mit eksempel, så markerer jeg alle og kalder en af dem for "xxx" og så kommer de jo til at hedde "xxx (01)" "xxx (02)" osv... men når jeg så tilføjer dem i nero, så står de i et andet system - hvis man sorterer efter navn...

Hvis det ER det, du har svaret på, så må du gerne fortælle mig hvilke programmer, der kan hjælpe mig.... for jeg er ved at blive vanvittig! :)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2007 - 02:28 #3
Når du i XP renamer mange filer hedder de så:

xxx (1).blah
xxx (2).blah
...
xxx (10).blah
xxx (11).blah

osv, den korrekte "alfabetiske" sorteringsmåde er så:

xxx (1).blah
xxx (10).blah
xxx (11).blah
xxx (2).blah

osv... Du leder efter den, for mennesket, naturlige sortering... Hvis du downloader et af de adskillige gratis rename værktøjer så kan du navngive dem som:

xxx001.blah
xxx002.blah
...
xxx010.blah
xxx011.blah

Og så vil du se dem som du forventer :)
Avatar billede licantropo Novice
07. januar 2007 - 02:32 #4
Arh fantastisk - hvilket renameprogram ville du anbefale? gerne et brugervenligt et, da jeg er lidt små pc-imbecil :)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2007 - 02:42 #5
Dunno, bruger ikke rigtig nogen selv - Hvis jeg gør, er det et jeg har skrevet selv - heheh :)

Prøv http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwfilerename.html

Eller http://www.snapfiles.com/screenshots/pixrenamer.htm
Avatar billede licantropo Novice
07. januar 2007 - 02:44 #6
Tak for hjælpen!
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2007 - 18:46 #7
Var det en fejl du nappede pointene selv? :P
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2007 - 18:47 #8
Avatar billede licantropo Novice
07. januar 2007 - 20:25 #9
Sorry, jeg prøver igen... hvad gør jeg?
Avatar billede licantropo Novice
07. januar 2007 - 20:28 #10
Kan jeg overføre dem til dig?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2007 - 20:30 #11
Sorry, så ikke at du var en ny bruger :) Det sker! :) Du opretter bare et nyt spørgsmål, hvor du henviser til dette spørgsmål, og beder mig om svar :)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2007 - 20:30 #12
Og post lige URL'en til det nye spørgsmål her også :-)
Avatar billede licantropo Novice
07. januar 2007 - 20:38 #13