Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. januar 2007 - 18:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Fejl: Object reference not set

Bruger asppdf og det kører fint i (xp pro sp2) men så snart det skal afvikles på server (ms 2003 R2) så kommer følgende fejlmeddelse:

Object reference not set to an instance of an object.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Fejlen opstår når pdf komponent skal afvikles første gang

Alle filer er oploaded (incl bin) og komponent asppdf afvikler også fint ASP 3.0.

???:-) karsten_larsen
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2007 - 19:08 #1
ASPPDF er det en COM komponent ?

hvis ja skal den installeres !

det er kun rigtigt .NET som er XCOPY deployment
Avatar billede thrytter Nybegynder
06. januar 2007 - 19:39 #2
Som arne_v skriver skal komponenten registreres, jfr. afsnit "1.4 Installation Instructions" på http://www.asppdf.com/manual_01.html
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. januar 2007 - 19:44 #3
hmm - okay det prøver jeg,
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. januar 2007 - 20:06 #4
Det har jeg gjort og den er også at finde i Registry Editor. Jeg har lagt en demo ud på adminsystem.dk med eksempel på net og asp version og tjek af udløb af komponent, så burde det da virke. Det eneste om ikke køre er netversionen. Det hele kører fint på min test maskine.

Jeg har installeret asppdlib fra COM under Bin

??:-) karsten
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. januar 2007 - 23:19 #5
Så lykkedes det - fejlen var to forskellige versioner af asppdf.dll på testmaskine og server.

Vil I lave et svar begge to.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2007 - 23:20 #6
ok
Avatar billede thrytter Nybegynder
06. januar 2007 - 23:46 #7
svar