Avatar billede kivig Nybegynder
05. januar 2007 - 11:59 Der er 3 kommentarer

LOAD SCHEMA in MySQL

Hej Eksperter

Jeg er ved at oprette en DRUPAL (cms)på win xp pro. For at systemet skal kunne køre skal jeg oprette en db i mysql (hvilket jeg har gjort), dernæst skal jeg uploade/Loade cms dbén til den nyoprettede mysql db. Det sker gennem mysql command line hvor jeg har forsøgt mig med:

mysql -u username -p databasename < database/database.4.1.mysql

Men der sker ingen ting. Har forsøgt at tjekke med SHOW TABLES, men der er ikke loaded nogen db.

Nogle idéer ?

Bedste hilsener

Kivig
Avatar billede esben85 Nybegynder
31. januar 2007 - 20:14 #1
Når du er logget ind, er syntaksen:
\. <filename>
eller
source <filename>
Avatar billede kivig Nybegynder
01. februar 2007 - 00:44 #2
Super.. det vil jeg teste i morgen. (troede ingen ville svare denne tråd) :)
Avatar billede kivig Nybegynder
22. marts 2007 - 10:28 #3
Hej igen.

Jeg installerede phpmyadmin og gjorde det denne vej igennem, men mange tak for dit forslag.

Mvh
Kivig