Avatar billede matias Nybegynder
05. januar 2007 - 10:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente hjemmeside

Hej
Jeg har en gammel hjemmeside som jeg ikke har kunnet redigere i flere år fordi jeg ikke kan huske min kode til den og jeg har prøvet at kontakte udbyderen. der er vist ikke rigtigt noget at gøre men jeg kunne godt tænke mig hvis jeg kunne hente indholdet og så lave en ny hjemmeside med ny adresse.
Kan man det?
Avatar billede daquar Nybegynder
05. januar 2007 - 11:19 #1
Hvis ikke den indeholder server-side scripting, som f.eks. image maps, php eller asp, kan du jo bare hente html, grafik, css og filer og lægge den op et andet sted.

Søg på "offline reader" enten her på exp eller på google for at finde et program der kan hente siden ned automatisk (med mindre den kun består af enkelte sider, så er det lettere at gøre selv).
Avatar billede firestone Nybegynder
05. januar 2007 - 11:20 #2
Det kommer an på metoden du har brugt for at lave siden.
Hvis det er html osv så kan du med Httrack som er gratis bede den hente det hele på din url:

http://www.httrack.com/ er deres hjemmeside, et snip fra deres hjemmeside:
HTTrack is a free (GPL, libre/free software) and easy-to-use offline browser utility.

It allows you to download a World Wide Web site from the Internet to a local directory, building recursively all directories, getting HTML, images, and other files from the server to your computer. HTTrack arranges the original site's relative link-structure. Simply open a page of the "mirrored" website in your browser, and you can browse the site from link to link, as if you were viewing it online. HTTrack can also update an existing mirrored site, and resume interrupted downloads. HTTrack is fully configurable, and has an integrated help system.

WinHTTrack is the Windows 9x/NT/2000/XP release of HTTrack, and WebHTTrack the Linux/Unix/BSD release
Avatar billede matias Nybegynder
05. januar 2007 - 12:11 #3
Det er en ganske almindelig side på gammeldags maner
Se den her:
http://hjem.get2net.dk/Folkevogn/
Avatar billede pft Nybegynder
06. januar 2007 - 02:30 #4
Hej.

Hvis du har Frontpage, så prøv at gå ind på din side, derefter åbner du frontpage oppe i menuline. Så kan du hente hele din side ned. Jeg har lige hentet den .
Du kan se det på denne links. www.kold.esenet.dk  Der vil den være til kl.1300 idag.
Avatar billede matias Nybegynder
08. januar 2007 - 08:37 #5
Ja jeg har Frontpage men forstår ikke lige det du siger med at åbne den oppe i menulinie? Jeg nåede ikke at se det på dit link
Avatar billede pft Nybegynder
09. januar 2007 - 06:33 #6
Hej igen.

Foroven, næsten ved siden af hvor du kan åbne dit mail program.
Avatar billede matias Nybegynder
09. januar 2007 - 11:44 #7
Ja nu fandt jeg det. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at hente hele siden hjem i Frontpage - altså med alle undermapper og billeder.Den henter jo kun den forside - index.htm
Kan man egentlig hente det hele?
Avatar billede pft Nybegynder
09. januar 2007 - 15:18 #8
Hej.

Ja det kan. Du starter med indexsiden. Gem den, derefter trykker du på dine links,
hver side du åbner, trykker du igen på gem i den samme mappe som indexsiden.
Avatar billede matias Nybegynder
09. januar 2007 - 19:42 #9
Ja nu gik det - tak pft
Gi lige et svar
Avatar billede matias Nybegynder
26. februar 2007 - 18:24 #10
Hm