Avatar billede mortenmb Nybegynder
03. januar 2007 - 20:26 Der er 6 kommentarer

skal købe "nybegynder" kamera, men ved ikke hvilket?

Jeg står og skal købe et kamera. det skal koste omkring 2000. Jeg har kigget på Casio Exilim Z7, Sony DSC-W50, Olympus mju700, Canon 60/65. jeg vil gerne vide HVILKET jeg skal købe og HVORFOR. jeg har ikke enormt meget forstand på det, og hver gang jeg spørger i en forretning får jeg dybt forskellige meninger. nu er jeg på herrens mark! Hvis ingen af disse kameraer er gode, så er i MEGET velkomne til at give et forslag!
på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede dadane Novice
03. januar 2007 - 20:51 #1
Hvad er godt?

Det afhænger vel helt af hvad du skal bruge det til!

Et Fuji FinePix F30 zoom koster en smule mere (ca. 2400). Det synes jeg er et godt kamera til pengene. Årsagen er at det tager billeder ved ISO 3200! Der er de dog ikke så gode, - men ISO 1600 er ret o.k.
Det betyder i praksis at du ofte kan tage dine indendørs billeder, selv om aftenen, uden brug af blitz. Det synes jeg er fedt fordi det giver det naturlige lys der var.

Andre har andre krav, - f.eks. et stort zoom.
Avatar billede mortenmb Nybegynder
03. januar 2007 - 20:55 #2
ISO værdien er ikke enormt vigtig, da jeg ikke har noget imod at bruge blitz, og billederne generelt bliver dårligere ved høj ISO. mie krav er at kameraet skal være hurtigt, og tage skarpe billeder med gode farver. jeg vil mene det er vigtigtst. og, hvis du nu skulle vælge et af de kameraer jeg har skrevet op, hvilket ville du så ta'?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
03. januar 2007 - 21:21 #3
Sony Cyber-Shot dsc- p200 er rigtigt godt imø.
Det kommer til en pris også omkring de 2500,- er dog set til under 2 kilo på nettet

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp200/
Avatar billede dadane Novice
03. januar 2007 - 21:44 #4
Well, - der er stor forskel på hvor god og hvor dårlig billeder ser ud på hvilken ISO. Fordelen ved Fuji'en er jo netop at den, - i modsæt til andre, - performer rimeligt ved høje ISO. Men hvis det er er et issue for dig er Fuji'en nok ikke den rigtige.

Hvis jeg skulle vælge en af ovenstående ville jeg måske tage et ekstra kig på Canon'en, - primært fordi jeg har et 20D i forvejen og er _rigtig_ godt tilfreds med det. Men det kan du jo ikke rigtigt bruge, - og det fortæller jo heller ikke spor om hvor godt det er i forhold til de øvrige.

Prøv at tage et kig på dpreview.com, - og se hvad de skriver om de forskellige kameraer. Det er et seriøst online magasin!
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2007 - 16:32 #5
køb canon klart kvalitet du får her samt dk menuer .

for 2000 kan du sagtens på et pænt pocket kamera fra canon tjek blot edbpriser.dk
Avatar billede serene Nybegynder
06. januar 2007 - 12:38 #6
jeg vil mene at et af "de Store" mærker Canon og Nikon f.eks giver kvalitet og service bl.a dansk sprog i kameraet og dansk brugsanvisning samt hurtig reperation,og det er ting som er vigtige. Men find et kamera, der passer i prisen og gå ind på dprewiew.com og tjek det af, der er også mange udsalg nu hvor sidste års model bliver solgt billigt og den er jo gennemprøvet.
på siden fotokritik.dk sælges også meget godt udstyr brugt.
mvh Serene