Avatar billede andtof Nybegynder
02. januar 2007 - 17:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Køb af nyt grafikkort

Jeg har netop købt en Acer 19" fladskærm til min computer. Skærmen kræver en opløsning på 1440x900, dette understøtter mit nuværende Nvidia grafikkort ikke. Hvilke kort kan bruges til formålet? Kan det passe at jeg har hørt man på visse kort, under brugerdefineret, kan indstille opløsning til eget behov. Jeg har flere steder set lignende skærme blive solgt sammen med en PC og jeg formoder da man sætter et grafikkort i som passer til skærmen.
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 18:20 #1
du kan da bruge alle grafikkort.

Hvad er formålet?
Hvad indeholder din maskine ?
Pris leje?
Avatar billede andtof Nybegynder
02. januar 2007 - 19:11 #2
Jeg bruger jo også mit nuværende kort, men ikke med den rigtige opløsning så alt tekst ser meget gnidret og utydeligt ud.
Formål: til brug af tekstbehandling og til ungernes Pixeline spil.
Maskine: 7 år gl. 860mHz IBM Aptiva
Prisleje: jeg håber det kan erhverves for under 500,-
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 19:14 #3
Det var sgu en gammel svend!

Har du et AG_P slot eller er det kun et PCI?
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 19:14 #4
AGP
Avatar billede andtof Nybegynder
02. januar 2007 - 19:51 #5
Da jeg absolut ikke er nørd ud i computer-verdenen er jeg nok nødt til at kende forskellen for at kunne svare. Et eller andet siger mig at det nok er PCI slot men er ikke sikker!!
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 19:58 #6
Er det hvidt eller brunt?
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 20:02 #7
Avatar billede andtof Nybegynder
02. januar 2007 - 20:24 #8
Det er brunt!
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2007 - 20:42 #9
kunne også være, at problemet kunne løses ved at installere powerstrip
det har i hvert fald hjulpet mange til at få den rigtigt opløsning til deres fladskærme.
Avatar billede andtof Nybegynder
02. januar 2007 - 20:55 #10
Powerstrip??? Er det et program man downloader fra nettet og koster det noget? Udvider det mulighederne for indstilling af opløsning eller hvordan virker det ?
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 20:59 #11
læs denne http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/21/3591575

Var det mig valgte jeg et andet kort kontra powerstrip
Avatar billede loppehund Nybegynder
06. januar 2007 - 15:23 #12
Fik du svar nok?
Avatar billede andtof Nybegynder
07. januar 2007 - 10:54 #13
Jeg downloadede Powerstrip og fik ved hjælp af denne mulighed for at vælge den rigtige opløsning. Skærmbilledet ser meget bedre ud nu, teksten er ikke længere gnidret, så jeg tror jeg lader det blive ved det. Tak for hjælpen!
Avatar billede c-holst Novice
07. januar 2007 - 15:44 #14
du er velkommen til at køre lidt med det før du accepterer mit svar
Avatar billede andtof Nybegynder
07. januar 2007 - 18:46 #15
Du må undskylde at jeg ikke havde fået accepteret dit svar, men jeg skal lige lære at bruge dette udemærkede stykke værktøj!!!
Det skulle være gjort nu!!!