Avatar billede Slettet bruger
31. december 2006 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MiniSD, fejl under formatering

Hej eksperter.

Jeg har netop fået et 2GB miniSD-kort til min 6280 telefon + en adapter til SD.
Kortet synes ikke umiddelbart i telefonen og er istedet placeret i en multikort-læser, tilkoblet en PC.

Her fremkommer et drevbogstav. Når jeg dobbeltklikker dette, fremkommer beskeden om, at kortet ikke er formatteret... og jeg bliver spurgt om, hvorvidt jeg ønsker at gøre dette.
Svares ja, vises blot beskeden "Disken i drev H kan ikke formateres".

Skrivebeskyttelsen ER deaktiveret.

Har I nogle idéer til, hvordan jeg løser dette?!?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
31. december 2006 - 09:42 #1
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2006 - 10:48 #2
Metoden viste indledningsvist gode takter - men det fungerer desværre stadig ikke.
Via gparted kan jeg se miniSD-kortet som dev/sda... men programmet viser kun 1 GB. Herudover kan kortet stadig ikke formateres (og er stadig ikke skrivebeskyttet ;-) ).
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
31. december 2006 - 12:21 #3
Så prøv via konsollen at slette partitionen med fdisk (linux fdisk) herefter opret nyt FAT partition (stadig fra linux fdisk)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2007 - 23:44 #4
Hej Parasitfighter.

Blot til info; flash-brikken har tilsyneladende været syg. Jeg har prøvet at formatere i telefonen, 2 typer kortlæsere, vha. Linux som foreslået, et digitalt SD-videokamera, 3 bærbare computere i Fona og selv 2 af fotoautomaterne i Merlin, men de nægtede pure. Indrømmet, jeg var stædig, men regnede også med en ombytningstid på den forkerte side af 1 måned :-)

For at gøre en lang historie kort (for sent); jeg har fået en ombytter af samme type, der fungerer perfekt... og lukker hermed spørgsmålet igen. Men tak for input, uanset.