Avatar billede langbein Nybegynder
30. december 2006 - 11:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvem har opplysninger eller erfaringer med Active Wall ?

Ved litt Googling så oppdaget jeg at det ser ut til å ha blitt publisert en gratis 10 bruker Windows gateway software. Har ingen som helst erfaring med denne og kjenner den kun ut i fra det som jeg har funnet på nettet.

http://en.lanctrl.com

http://www.sofotex.com/Active-Wall-Free-Edtion-download_L50211.html

http://www.vista-files.org/programs/active-network-co-ltd/active-wall-free-edtion.html

Er det noen som kjenner, som sitter på fler opplysninger, eller som allerede har eller som skal teste denne ?

Hva med for eksempel forwarding av protokoller og porter til servere ba gatewayen, kan dette la seg gjøre ?
Avatar billede langbein Nybegynder
30. december 2006 - 12:01 #1
Avatar billede snowball Novice
30. december 2006 - 13:20 #2
Jeg kender ikke til produktet, men hvis man kigger på deres side, så kan man se at Free udgaven er en meget skrabet version som kun indeholder "Show Flux,HTTP Filter" hvorimod Pro udgaven har langt flere funktioner.

Så bare de ting du nævner her, kan umiddelbart være svært for produktet at klare i Free udgaven.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. december 2006 - 13:49 #3
Tja .. jeg sitter vel med den samme følelse eller "forventning", men jeg var også temmelig skeptisk til Comodo. Hadde egentlig ikke mye tro på den. Den viste seg jo å være kanonbra, så det finnes jo alltid rom og mulighet for positive overraskelser.

Det skulle være temmelig interessant om noen hadde tid og mulighet til å downloade Active Wall for uttesting på for eksempel en XP gateway.

Noe bra inneholder den nok, og jeg har til nå ikke funnet en eneste brukeranmeldelse der ute. Dette skyldes vel at firewallen er helt ny. "Noen" på eksperten kan jo være først..
Avatar billede langbein Nybegynder
30. december 2006 - 13:51 #4
Active Wall Pro kan jo også lastes ned for en gratis 30 dager periode, pluss altså free versjonen med opp til 10 brukere gratis for alltid.
Avatar billede langbein Nybegynder
04. januar 2007 - 23:11 #5
Har bestemt meg for å lukke dette prosjektet inntil videre pga nok et Linux firewall prosjekt. Hvis noen eventuelt skulle ha info om Acitive wall så håper jeg at de legger et par ord. Spørsmål med nye ponts blir da opprettet.