Avatar billede nebelong Nybegynder
30. december 2006 - 08:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Casio Exilim S770 - at få film optaget på kameraet over til HDD?

Jeg har været ude og investere i ovennævnte kamera og har fået lagt mine billeder ind, men kan altså ikke få mine videoer til at virke!

Jeg har installeret software som skal bruges, men lige lidt hjælper det. Explorer.exe melder fejl hver gang og lukker ned for programmet.

Jeg har læst manualen til software og der står der at jeg skal ud og investere i et capture card - kan det virkelig passe?

Altså jeg skal bare overføre filen fra et sted til et andet og så afspille det og evt. lægge det på min dvd optager senere hen.

Kan det være så kompliceret?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. december 2006 - 09:07 #1
Windows har en indbygget guide for scanner og kamera, du finder den under denne computer - som et ekstra drev, der er chance det virker der ved overførsel.
Avatar billede nebelong Nybegynder
30. december 2006 - 10:44 #2
Det har jeg prøvet, men der er ikke rigtig nogen problemer med at få filerne over på pc'en.

Det er mere at få vist filmene og nogle gange også billederne..

Nogen der ved hvad der skal til?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. december 2006 - 11:01 #3
Hvis du kan overføre filmen til hd, burde den kunne afspilles med denne fremviser der næsten kan afspille alt.
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede nebelong Nybegynder
30. december 2006 - 11:19 #4
Jeg forsøger mig med den og vender tilbage.. :)
Avatar billede nebelong Nybegynder
30. december 2006 - 13:28 #5
Et lille fremskridt - nu kan jeg afspille mine videoer, men windows bliver ved med at melde om en fejl så explorer.exe skal lukke ned hele tiden! Meget irriterende..

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. december 2006 - 14:40 #6
Explorer exe, lukker den siden umotiveret ned når du kører forskellige programmer?
Avatar billede nebelong Nybegynder
31. december 2006 - 00:19 #7
Fuldstændig umotiveret..

Den kommer med en fejlmeddelelse og så lukker den..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. december 2006 - 09:08 #8
Hvis det er noget der er kommet efter at du installerede det software til dit kamera, ville jeg afinstallere det igen - også bruge windows eller dit normale fotoprogram - til at overføre dine billeder og film med.
Avatar billede nebelong Nybegynder
01. januar 2007 - 11:20 #9
Det har jeg gjort og det virker stadig ikke...
Avatar billede nebelong Nybegynder
01. januar 2007 - 11:42 #10
Den siger det her under fejlrapporten:

AppName: explorer.exe    AppVer: 6.0.2800.1106    ModName: glzw.dll
ModVer: 1.0.1.0    Offset: 0000200a
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. januar 2007 - 12:21 #11
Der er en chance mere for at få det væk, hvis du har systemgendannelse sat til - så gendan til et tidspunkt hvor din pc var ok.

Du kan også opgradere IE, hvis ikke du allerede har gjort det - til IE 7
http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/downloads/default.mspx
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. januar 2007 - 12:45 #12
Hvis det også glibber - så kør en repair på din maskine.

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede nebelong Nybegynder
01. januar 2007 - 14:34 #13
Jeg vil ikke rigtig opdatere min IE da jeg ikke gider at have SP 2 på min pc..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. januar 2007 - 14:58 #14
Oki - hvad er der galt med den da?
Avatar billede nebelong Nybegynder
01. januar 2007 - 19:05 #15
Jeg gider bare ikke alt det sikkerhedskævl, så hvis man fravælge deres firewall og alt det så er jeg på.. Kan man det?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. januar 2007 - 19:31 #16
Ja du kan slå det hele fra i Windows sikkerhedscenter, firewall osv.....

SP2 kan hentes her:http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede nebelong Nybegynder
03. januar 2007 - 03:29 #17
Jeg formatterede harddisken og vil snart forsøge mig med at prøve om der er problemer igen eller ej..

Tak for indsatsen.. :)
Avatar billede nebelong Nybegynder
03. januar 2007 - 03:29 #18
LUK
Avatar billede nebelong Nybegynder
04. januar 2007 - 17:08 #19
Det virker nu uden problemer! :) Så formattering faldt nok på et tørt sted..