Avatar billede stkol Nybegynder
29. december 2006 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med at komme på internet sider fra server på ISA 2006

Hejsa

Vi har installeret ISA Server 2006 på en Windows 2003 R2 Standard, men har MEGET store problemer med at komme på alle hjemmesider som ikke er Microsoft hjemmesider!

Hvad gør vi??

/Stig :-)
Avatar billede stkol Nybegynder
29. december 2006 - 13:45 #1
Det skal lige nævnes at det er fra selve serveren som har ISA 2006 installeret at problemet er! Der er ikke problemer i at komme på via desktops!
Avatar billede langbein Nybegynder
29. december 2006 - 16:30 #2
Web browseren på en Win2003 server er vel i utgangspunktet satt opp med langt fler restriksjoner enn det som gjelder for Win XP slik at dette i alle fall begrenser utvalget av tilgjengelige sider.
Avatar billede stkol Nybegynder
29. december 2006 - 16:40 #3
Tak for kommentaren :-)

IIS kører fint ihvertfald før ISA var blev installeret, men det er heller ikke IIS der er problemet men derimod at komme på eksterne hjemmesider så som www.google.com og www.eksperten.dk !!
Avatar billede langbein Nybegynder
29. december 2006 - 20:09 #4
Jeg har nok ikke særlig forstand på Win 2003 server, men en gang jeg laget en testinstallasjon av denne så la jeg speisielt merke til at MS Explorer kjørte med en del restriksjoner slik at det det var en del sider som ikke fungerte. (Men google og eksperten skulle vel fungere.)

Det første jeg ville testet uansett operativsystem det er om dns resolvingen fungerer (på grunn av firewall konfigurering eller andre årsaker.)

Så to linker til å klikke på: http://www.vg.no http://193.69.165.21
Avatar billede stkol Nybegynder
29. december 2006 - 20:32 #5
Det har intet med Win 2003 at gøre, det hele kører når ISA 2006 ikke er installeret!! Det der er problemet er selve ISA 2006 serveren hvor Firewall ikke giver lov til at udgående internet trafik kommer ud!
Avatar billede langbein Nybegynder
02. januar 2007 - 02:04 #6
De to linkene over var for å feilsøke selve ISA serveren. Hvis du kommer ut på http://193.69.165.21 da er det åpent ut for tcp port 80. Dersom du kommer ut med denne: http://www.vg.no da er det også åpent for udp port 53.

Videre ved å kjøre "ping www.vg.no" og ping 193.69.165.21" fra shell så kunne du feilsøke videre på ISA serveren sin firewall funksjon.

Hvorfor ikke klikke på de to linkene og event kjøre ping kommando og så legge ut info om hva som ikke fungerer med ISA serveren ?

Det ville vel uansett forenkle problemstillingen litt å legge ut info om hvilken trafikk det er som ikke slipper ut, TCP port 80, UDP port 53 eller eventuelt begge deler.
Avatar billede stkol Nybegynder
30. oktober 2008 - 10:00 #7
LUKKET