Avatar billede nornberg Nybegynder
27. december 2006 - 15:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mit DVD drev vil ikke læse NHL2007

Harjsa Herinde.

Jeg har i julegave både fået NHL2007 og FIFA2007.

FIFA fungerer optimalt ingen problemer.

Men da jeg sætter NHL2007 i, vil Drevet ikke læse cden overhovedet, der sker intet, den står bare og "hakker" i det, altså Drevet som om den ikke kan finde noget, hvilket den jo heller ikke kan.

Så prøvede jeg at sætte cden i min bærbar, og den ville godt læse cdeen, så cden fejler altså intet.

I manualen til NHL 2007 står der at grundet beskyttelses halløj på cden kan nogle dreve have problemer med at finde/læse cden, og man derfor skal opdatere sine drivere til sit drev.

Så jeg gik ind på Samsungs hjemmeside og hentede ud fra hvad jeg kan se de nyeste drivere til mit cd drev, og opdaterede + genstartede via det indbyggede program der følger med deres drivere. Men intet hjalp det, jeg kan stadig ikke læse den :/

Info om mit CD/DVD drev.

Samsung DVD - rw- drev
TSSTcorp CD/DWDW TS-H552U
Driver version: 5.1.2535.0
Dato for driver: 01-07-2001

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede venturer Nybegynder
27. december 2006 - 15:54 #1
Mit bedste bud vil være at skaffe et nyt DVD/CD drev. De kan fås for meget billige penge idag.
Avatar billede nornberg Nybegynder
27. december 2006 - 16:01 #2
ja det jeg godt klar over, men nu er min computer egentlig ikke ret gammel, Den er nyere end min Bærbar, som uden problemer kan læse den.
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2006 - 23:47 #3
Prøv det her:

Find ud af, hvilken ATA-kanal, dit dev er tilkoblet sådan her: Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for DVD/CD-ROM-drev > Find dit drev og høreklik det > Generelt > Her skulle der stå, hvilken placering den har (f.eks. "Placering 0, secondary ATA-channel)

Tilbage til Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere" > Dobbeltklik den enhed, der dukker op > Find det sted i "Primary channel" eller "Secondary channel", dit drev er tilkoblet > I "Select transfer mode" vælger du "PIO mode" > OK.

Se om det hjælper. Overførselshastigheden vil være langsommere, men du kan måske få forbindelse til spillet på den måde.
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 08:53 #4
Du har vel ikke Daemon, Alcohol 120 eller noget i den stil installeret? Ellers kan det være derfor.
Avatar billede nornberg Nybegynder
27. juni 2007 - 13:43 #5
jeg giver mig selv pointene, da ingen af disse ting som er skrevet ovenover hjalp!. Jeg fandt en løsning på at kopiere spillet ind på min bærbar, og derefter overføre hele mappen til pcen, så virkede det rent faktisk.