Avatar billede sommer89 Praktikant
27. december 2006 - 15:31 Der er 7 kommentarer

VB.NET og MySQL

Jeg er inden for de sidste par måneder begyndt at "lege" meget med Visual Basic.NET og jeg har derfor fået smagen af det og blevet ret bidt af det.
Nu kunne jeg endelig godt tænke mig at få en forståelse af hvordan man kan arbejde med MySQL og VB.NET sammen.

Enten artikler eller Tutourials
Avatar billede sommer89 Praktikant
27. december 2006 - 15:31 #1
Helst dansk. :) Men engelsk er OK
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2006 - 15:39 #2
du henter MySQL connector for .NET fra MySQL's web site og installerer den

du skal bare finde en generel beskrivelse af ADO.NET (.NET og databaser) fordi
MySQL er ligesom alle andre database - klassenavnene starter bare med MySql
fremfor Sql (SQL Server) og OleDb (Access)
Avatar billede sommer89 Praktikant
27. december 2006 - 15:41 #3
har lige et små spørgmål til arne_v:
Når brugerne af mit software installere min applikation, inkludere "Mysql connecteren" i min applikation?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2006 - 15:49 #4
du vedlægger bare MySql.Data.dll sammen med din Foobar.exe så virker det uden
at de skal installere noget
Avatar billede sommer89 Praktikant
27. december 2006 - 15:51 #5
ok. Jeg vender tilbage ved 18 tiden, da jeg skal på arbejde nu
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 03:13 #6
all set ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2007 - 05:39 #7
??