Avatar billede oz7 Nybegynder
25. december 2006 - 23:48 Der er 5 kommentarer

hvorfor kan jeg ikke få min ftp server på internet

Hej jeg er i gang med at prøve på at sætte en webserver og en ftp server op men jeg kan ikke komme på min ftp server/webserver hvis jeg bruger min ip adr som jeg har på min internetside, men hvis jeg bruger min ip adr som jeg har fået tildel fra min ruter (10.0.0.xxx) så kan jeg godt komme på min webserver og min ftp server den router jeg køre med hedder Zyxel 2602R-61
hvad kunne det var galt????

med venlig hilsen
oz7
Avatar billede gurly Praktikant
26. december 2006 - 07:02 #1
har du forwardet port 21 i din router ? ftp køre normalt på port 21, og når der kommer indgående trafik på port 21, så skal routeren jo vide hvor den skal dirigere traffikken hen, derfor skal du forwarde port 21 fra den indgående ip, til den udgående lokal ip som din ftp server køre på.

jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, du skriver om en "internet side" og en "webserver"  skal det forstås sådan at du også har en http server kørende ? for der er det jo port 80 der skal forwardes
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 00:55 #2
ahhh, nu ved jeg hvad du mener, hvis du fra en pc på dit lokal netværk vil på en server så kan du bruge de lokaladresse som maskinenen har fået af routeren, om du derimod kan bruge din externe ip adresse, den som du har ud af huset, det afhænger af om din router supportere "nat look back" og det er ikke alle routere der gør det, jeg har selv en Zyxel 2302 og den gør det ikke, det er så kun folk "udefra" der kan bruge din externe ip adresse, hvis du selv vil på serveren lokalt må du bruge lokal adressen
Avatar billede plx Nybegynder
28. december 2006 - 01:01 #3
snowball har beskrevet hvordan nat loopback aktiveres på den model som cybercity plejer at udlevere

http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 17:55 #4
plx > hmm, det kan man vise ikke på min zyxel 2302
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
06. maj 2007 - 12:25 #5
Min router er fra fullrate, jeg fik en ven til at logge ind fra hans maskine efter jeg havde åpnet min router for access udefra. han lavede loopback og det virker.