Avatar billede seff Nybegynder
24. december 2006 - 00:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem D-Link 514 og Linksys WET54G

Jeg har længe kørt trådløst netværk med min D-Link 514 upåklageligt. Jeg har nu været ude og investere i en Linksys WET54G, som jeg gerne vil bruge som Bridge, men jeg kan simpelthen ikke få den til at kommunikere med routeren. Jeg kunne i starten ikke engang lave et setup, hvilket blev løst ved at lave en fast ip på installations computeren.
Avatar billede jacla Nybegynder
24. december 2006 - 01:11 #1
Lav en ipoconfig /all i din dosprompt og se hvilke IP-Adresser der kommer frem og se om du får en gateway frem.

Får du en gateway IP-Adr. så tast den ind i din IE og se om du kan komme ind i routeren.

Evt. slå krypteringingen samt firewalls fra, til at starte med, og se om det ændre noget.

vh Jan
Avatar billede seff Nybegynder
01. januar 2007 - 12:50 #2
Hej Jan

Jeg har prøvet det du skriver, men stadig ingen held. Den dukker ikke op, når jeg laver en ipconfig /all.
Avatar billede jacla Nybegynder
01. januar 2007 - 23:01 #3
Har du prøvet at slå firewall´s fra og evt. kryptering, for at se om der så er en ip-adresse.

Du kan downloade et program der hedder NetStumbler som skulle kunne finde dine AP og se kanal nummer mv. Programet kan hentes her:
http://www.netstumbler.com/downloads/

Ellers følg en guide, som eks:
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=415
Der er også nogle gode artikler om emnet her på Eksperten.
http://www.eksperten.dk/artikler/1049
Avatar billede seff Nybegynder
20. februar 2007 - 12:04 #4
Jeg fik det til at virke, ved at definere ip'en manuelt. (samme ip som den automatisk valgte, faktisk)
Avatar billede seff Nybegynder
20. februar 2007 - 12:06 #5
Jacla: Kan du ikke lige skrive et eller andet svar, så jeg kan give dig pointene?
Avatar billede jacla Nybegynder
20. februar 2007 - 14:14 #6
Gerne og tak herfra :)
vh jacla
Avatar billede seff Nybegynder
20. februar 2007 - 14:50 #7
Selv tak