Avatar billede mr-mycom Nybegynder
23. december 2006 - 22:08 Der er 8 kommentarer

Problem med at forny IP/DHCP

Godaften eksperter..

Så er det ved at være jul - endelig.

Men for dælen da. Jeg kan ikke komme på nettet med min laptop, hvilket irreteret mig grænseløst..

Vi har arrownet og har kun 2 ip'er. Der er dog 3 computere i huset, så vi skiftes til at være på, men i dag da jeg koblede min laptop til ville den ikke forny ip'en, selvom der ikke var andre på det lokale netværk. Jeg prøvede så en /renew, men der skrev den at den ikke kunne komme i kontakt med DHCP serveren eller sådan noget..?=

Hvordan får ejg net på min laptop.

Mvh.
Christian
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 22:23 #1
Låser Arrownet IPerne til nogen MAC adresser i en periode ?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
23. december 2006 - 22:26 #2
Hmmm hva mener du :D?
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 22:27 #3
At Arrownet husker de 2 andre maskiner i en periode så du ikke kan få din Bærbar på ?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
23. december 2006 - 22:29 #4
Ja, se det skal jeg ikke kunne svare dig på..

Kan ejg se det nogle steder?
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2006 - 22:30 #5
Det kan Arrownet fortælle dig præcis med mindre det står på deres hjemmeside
Avatar billede plx Nybegynder
23. december 2006 - 22:39 #6
har du overvejet at indkøbe en router? den kan dele en enkelt ip adresse ud til mange, så i alle kan være på samtidigt
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
23. december 2006 - 22:42 #7
Det var måske en mulighed..

MEN - i kan ikke løse problemet lige nu? Sådan at jeg evt. kan komme på nettet med min bærbar?
Avatar billede jarlskov Nybegynder
30. december 2006 - 16:17 #8
Tænd de to andre computere og skriv "ipconfig /release" på dem begge og hiv så stikket fra.
Så prøv igen med din laptop.