Avatar billede skaermopsaetning Nybegynder
23. december 2006 - 16:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mistet PC-skærmbilled ifm. tilslutning af TV

Jeg tilsluttede TV til PC og TV billedet fungerede i sort og hvid.
Jeg ændrede på PC'ens indstilling, idet jeg gerne ville se farver. Desværre kan jeg ikke huske det 100%, hvordan jeg gjorde, men jeg mener at jeg gik i egenskaber, grafikopsætning og her valgte skærm, hvilket øjeblikkelig medførte at PC og TV skærmbilleder forsvandt.
Skærmbilledet på PC kan ses til og med Windowsopstartsbilled og så  forsvinder det igen.
Endvidere har jeg forsøgt, at finde en fejl i IBM BIOS SETUP UTILITY under CONFIG - DISPLAY, som stod på BOTH. Denne ændrede jeg til CRT fordi jeg har en anden PC, som stod med CRT, hvorfor måske dette kunne være årsagen. Desværre nej. Kan du venligst hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 16:59 #1
Det nemmeste:
Start op i fejlsikret tilstand og gå i systemgendannelse og vælg et punkt/dag tidligere
Avatar billede skaermopsaetning Nybegynder
23. december 2006 - 17:02 #2
Hvordan starter man op i fejlsikret tilstand, og hvad er forskellen på BOTH og CRT?

Ellers mange tak for svaret!
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 17:18 #3
BOTH ved jeg ikke - der er nnoget der hedder Boot og det er at det der foregår når du tænder for computeren inden den er klar til brug.
CRT er et skærmudtryk og er den gamle type skærme, der fylder godt (BAGUD)i landskabet og er meget tunge.

Hvad er det for en computer du har og hvilket operativsystem ?

Prøv een af disse:
(Computeren skal være slukket)

hold >Ctrl< tasten nede når du tænder for computeren
kommer der da en skærm hvor du kan vælge fejlsikret tilstand ?

Ellers begynd forfra (sluk computeren)

Tænd for computeren og tryk med korte interval >F8< tasten under opstarten til du får ovenfor nævnte skærm.

Fortsættelse følger - når du har startet
Avatar billede skaermopsaetning Nybegynder
23. december 2006 - 17:32 #4
Okay - Jeg har startet op i fejlsikret tilstand, og jeg kan se Velkommen til Windows, og der bedes om ctrl-alt-delete. Skal jeg blot fortsætte?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 17:36 #5
Du skal fortsætte ...du får en sdvarsel om at du starter i Fejlsikret tilstand og at du kun kan bruge visse dele o.s.v. der skal du bare trykke >OK<
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 17:39 #6
Når du er startet op .vil der i alle hjørnerne stå 'Fejlsikret tilstand' - du kan så prøve her om du ved højreklikke på skrivebordet vælge Egenskaber/indstillinger og derændre/vælge/skærmindstillinger
Avatar billede skaermopsaetning Nybegynder
23. december 2006 - 17:40 #7
Nu er jeg kommet lidt i tvivl, idet jeg logger ind og får et spørgsmål om jeg vil fortsætte med fejlsikret tilstand eller om jeg vil bruge Systemgendannelse til at gendanne computeren til en tidligere tilstand.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede skaermopsaetning Nybegynder
23. december 2006 - 18:00 #8
Okay - Jeg har logget ind og har gjort, som du har sagt. Jeg står altså nu i Egenskaber for Skærm - under fanebladet Indstillinger.
Ordene ændre/vælge/skærmindstillinger fremkommer ikke!! Skærmopløsning og Farvekvalitet kan ændres. Derudover er der 2 knapper (Fejlfinding og Avanceret).

Hvad skal jeg gøre nu?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 18:02 #9
Du kan godt vælge Systemgendannelse - der skulle du så ende i el kalenderlignende menu hvor du kan vælge tidligere tilstande, ellers er det en tidligere version som jeg ikke kender, men hvis du ender med at du skal indsætte din CD skulle du have fortsat i fejlsikret tilstand,

Lykkedes det ikke kan du altid begynde forfra.

Jeg bliver nød til at lukke ned nu, skal i byen og spise.

Kigger ind i morgen og ser hvordan det er gået - Held og lykke
Avatar billede skaermopsaetning Nybegynder
23. december 2006 - 18:48 #10
Jeg har fået det til at virke, så derfor 1.000 tak for hjælpen!!
Ved højreklik fremkommer nu endelig GRAFIKINDSTILLINGER, hvor man kan vælge Uddata til f.eks. Skærm, Fjernsyn, Notebook, Intel(R) Dual Display Clone (pt standard), hvorunder Notebook+Fjernsyn er valgt.
Dette punkt (grafikindst.) var forsvundet, da jeg havde valgt Uddata til Skærm, hvorved PC skærmbilledet forsvandt straks.

Endnu engang mange tak - og glædelig jul :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2006 - 09:21 #11
Det lyder godt - så er julen redet

Jeg lægger et svar og du kan klikke på mit navn >ibtage< og derefter accepterer mit svar

Glædelig Jul
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2006 - 09:08 #12
Tak for point