Avatar billede ppp2 Nybegynder
22. december 2006 - 00:53 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

FTP problem

Jeg har nu brugt 3 uger på at løse mit problem med FTP oveførsel til en hjemmside jeg laver. Jeg er været inde mange steder her på sitet for at finde løsninger men intet er i nu lykkes. Et godt råd jeg fik at et medlem herinde var at sætte log-meddelsen fra FTP-klienten ind, så der måske var nogle som kunne løse problemet ud fra den.
Her kommer den:

Welcome to Core FTP, release ver 1.3c, build 1447.6 (U) -- © 2003-2006
WinSock 2.0
Mem -- 458,224 KB, Virt -- 2,097,024 KB
Started on Friday December 22, 2006 at 00:28:AM
Resolving www.farsoemc.dk...
Connect socket #700 to 62.242.169.243, port 21...
220 G6 FTP Server ready ...
AUTH SSL
530 AUTH SSL : User not logged in. Please login with USER and PASS first.
USER FarsoeMc
331 Password required for FarsoeMc.
PASS **********
30 User FarsoeMc logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
Keep alive off...
PWD
257 "/D:/inetpub/hosting/FarsoeMc" is current directory.
PBSZ 0
500 'PBSZ': command not understood.
PBSZ error...
PASV
227 Entering Passive Mode (62,242,169,243,43,21)
LIST
Connect socket #740 to 62.242.169.243, port 11029...
timeout
QUIT
221 Bye Bye ...

Det skal siges at jeg har prøvet mange forskellige udgaver af FTP-programmer men intet virker.
Håber at der er nogle som kan komme frem til en løsning ud fra dette.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
22. december 2006 - 10:03 #1
Jeg ligger lige logen ind fra et andet FPT program jeg også har prøvet.

WINSOCK.DLL: WinSock 2.0
WS_FTP95 LE 4.50 97.05.17, Copyright © 1992-1997 Ipswitch, Inc.
- -
connecting to 62.242.169.243 ...
Connected to 62.242.169.243 port 21
220 G6 FTP Server ready ...
USER FarsoeMc
331 Password required for FarsoeMc.
PASS (hidden)
230 User FarsoeMc logged in.
CWD /
250 CWD command successful. "/D:/inetpub/hosting/FarsoeMc" is current directory.
PWD
257 "/D:/inetpub/hosting/FarsoeMc" is current directory.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (S): UNIX (standard)
PORT 192,168,2,100,5,73
200 Port command successful.! Timer cancelled blocking call
! Accept error: Blocking call cancelled
! DoDirList failed 0

LIST
150 Opening data connection for directory list.

Jeg forstår ikke hvad det er som er problemet ? Syntes jeg har prøvet alle mulige løsningsforslag som jeg kan finde på nettet.
Avatar billede larsenj Nybegynder
22. december 2006 - 13:28 #2
er det en computer du selv har fysisk adgang til, eller er det et hostet site ude i byen ?

hvad er det du skal FTP'e til den, bare alimdelige sider eller ?

har du evt. med den indbyggede command line ftp som er i windows. bare smut ud i cmd, og skriv ftp [enter].
Avatar billede ppp2 Nybegynder
22. december 2006 - 14:02 #3
Jeg har ikke fysisk adgang til den server som jeg skal overføre almindelige sider til. Og den med at bruge windows internet explore som FTP virker heller ikke hvis jeg forstår rigtig i det som du spørger om.
Avatar billede larsenj Nybegynder
22. december 2006 - 14:10 #4
hmmm, er der nogle begrænsninger i den firewall som serveren står bag ? ser ud til at den svarer tilbage på en request som du ikke sender til den.
Evt. er den g6 ftp ikke sat korrekt op, men det er svært at se ud fra en log fra den desværre :(

er det et problem som du kan fremkalde fra andre maskiner hos venner osv. ? eller er det et problem som kun er fra din maskine/internet linie ?

Og nej mente ikke windows internet explorer :) IE er til porn, ikke ftp ;)
ude i command prompt kan man skrive ftp og trykke enter hvorefter man får en command line ftp istedet. Det er brugbart hvis man vil lave nogle automatiske scripts som så entet uploader eller downloader en bestemt type af filer på bestemte dage osv. Men kunne jo være spas at høre om de går igennem, da det er et relativt rent ftp konsol at køre med, kontra ftp klienter der som regel sender alt muligt snask frem og tilbage.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
22. december 2006 - 19:07 #5
Jeg tror det er min maskine som har et problem. jeg har nemlig prøvet at låne en bærbar pc og koble den til min forbindelse (speedstream 4100) og der kunne jeg godt koble op og overføre mine sider. Jeg kan bare ikke finde fejlen ved min pc. Jeg bruger kun windows firewall og et virusprogram som hedder Avast og det inde holder ikke firewall.
Det du skriver med at bruge command prompt er ikke lige min stærke side at finde ud af at bruge, jeg har forsøgt at finde det ?
Avatar billede larsenj Nybegynder
23. december 2006 - 13:05 #6
kig her

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/ftp.mspx?mfr=true

http://www.nsftools.com/tips/MSFTP.htm

der er lidt læse stof vedr. command line ftp.

Godt at høre du har fundet ud af hvad der laver fejlen, nu er det bare kilden til samme som skal findes :)

kører du fast IP på din maskine, eller bruger du DHCP ? hvis du kører fast IP så prøv at skifte over til DHCP.

Glædelig Jul
Jan
Avatar billede ppp2 Nybegynder
23. december 2006 - 17:54 #7
Jo tak og ligemåde.
Kikker på det en af de kommende dagene, det står nok lidt stille det næste døgns tid.
Jeg køre forresten med DHCP.

Mvh Peter
Avatar billede epep Nybegynder
23. december 2006 - 19:52 #8
Jeg havde samme problem, her er svaret jeg fik fra min websupporter:
Problemer som dette ses ofte når man prøver at benytte Passive FTP når man uploader hjemmesider.

I Internet Explorer kan du gøre følgende for at fjerne Passive FTP.

1) Vælg Menuen "Funktioner"
2) Vælg Undermenuen "Internetindstillinger..."
3) Vælg fanebladet "Avanceret"
4) Sæt en markering i "Aktiver mappevisning til FTP-steder"
5) Fjern markeringen i "Brug Passiv FTP (til kompatibilitet mellem firewall og DSL-modem)"
Avatar billede epep Nybegynder
23. december 2006 - 20:01 #9
Genstart derefter Explorer.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
24. december 2006 - 09:16 #10
Der er ingen markering i "brug passiv FTP" i internet explorer, så det kan heller ikke være det som er fejlen.
Avatar billede larsenj Nybegynder
28. december 2006 - 09:57 #11
et godt råd er at lade være med at bruger IE til at uploade data til FTP, brug istedet filezilla, eller en anden gratis version af et FTP program.

Du kan helt disable passive mode i filezilla ved jeg, inde under settings for de enkelte forbindelser.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
29. december 2006 - 01:36 #12
Jeg har prøvet flere udgaver af FTP programmer men der er ingen som vil virke.
Avatar billede larsenj Nybegynder
29. december 2006 - 09:34 #13
ok :( så er jeg lidt på bar bund. Har aldrig selv haft dette problem nemlig :(

Har ikke lige flere gode ide'er til dette, men skulle jeg komme på noget, skal jeg nok lige vende tilbage. Og er da meget interreseret i at høre hvad løsningen er, hvis du måtte finde den ! :)

Held og lykke med det i hvertfald !
Avatar billede larsenj Nybegynder
29. december 2006 - 10:00 #14
har du prøvet med Cute FTP ? ser ud til det ikke er ligeså nærtagende som alle andre.

http://support.ipswitch.com/kb/WS-19980612-BK21.htm

er lidt jeg har fundeet på dette, vedr. WS FTP

http://www.he.net/faq/ftp_error_messages.html
Her påpeger de dårlig router/forbindelse til denne fejl.

håber det hjælper lidt mere
Avatar billede larsenj Nybegynder
29. december 2006 - 10:04 #15
du prøver ikke at køre secure ftp (SFTP) på port 21 vel ?
Avatar billede ppp2 Nybegynder
02. januar 2007 - 23:29 #16
Jeg har været ved og kikke på det du skriver med SFTP på port 21 men ved ikke lige hvordan man kan se dette, men jeg mener ikke at jeg gør dette ellers må jeg nok have en nærmere forklaring på hvordan man kan se det.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
02. januar 2007 - 23:59 #17
Nu har jeg også prøvet at køre Cute FTP og den vil heller ikke. Det er mig en gåde efterhånden ?
Avatar billede larsenj Nybegynder
03. januar 2007 - 00:01 #18
du kan ikek køre SFTP på port 21, port 21 er kun til FTP, hvis du skal køre SFTP er det port 22.
det kræver så at den ftp server du connecter mod er sat op som SFTP og ikke bare en almindelig FTP.

Håber det opklarer lidt.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
04. januar 2007 - 01:09 #19
Hej igen
Nu har jeg prøvet at arbejde WS PTP Home igen og nu kan jeg godt få den til at connecte op men den viser at der ikke er noget i mappen på serveren og det ved jeg at der er. Hvis jeg prøver at overføre sker der i noget andet at den står og arbejder og der sker ikke mere, men her er log rapporten derfra:
------------------------------------------------------------------------------------
Finding Host www.farsoemc.dk ...
Connecting to 62.242.169.243:21
Connected to 62.242.169.243:21 in 0.000000 seconds, Waiting for Server Response
220 G6 FTP Server ready ...
Host type (1): Automatic Detect
USER FarsoeMc
331 Password required for FarsoeMc.
PASS (hidden)
230 User FarsoeMc logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (2): Unix (Standard)
PWD
257 "/D:/inetpub/hosting/FarsoeMc" is current directory.
TYPE A200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (62,242,169,243,116,232)
connecting data channel to 62.242.169.243:116,232(29928)
PORT 192,168,2,100,11,124
200 Port command successful.
LIST
150 Opening data connection for directory list.
Starting request
TYPE A
200 Type set to A.
PORT 192,168,2,100,11,186
200 Port command successful.
STOR index.html
150 Opening data connection for index.html.
Starting request
------------------------------------------------------------------------------------
Det kan være at der er nogle som kan få noget nyt ud af den

Mvh PPP
Avatar billede larsenj Nybegynder
04. januar 2007 - 14:55 #20
prøv at slå pasv mode fra i din ftp klient.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
04. januar 2007 - 19:38 #21
Det har jeg prøvet, men jeg kan godt se at den log meddelse jeg har lagt ind er med passive mode i teksten, jeg ligger lige den ind som er unden passive mode.
------------------------------------------------------------------------------------
Finding Host www.farsoemc.dk ...
Connecting to 62.242.169.243:21
Connected to 62.242.169.243:21 in 0.000000 seconds, Waiting for Server Response
220 G6 FTP Server ready ...
Host type (1): Automatic Detect
USER FarsoeMc
331 Password required for FarsoeMc.
PASS (hidden)
230 User FarsoeMc logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (2): Unix (Standard)
PWD
257 "/D:/inetpub/hosting/FarsoeMc" is current directory.
TYPE A200 Type set to A.
PORT 192,168,2,100,4,133
200 Port command successful.
LIST
150 Opening data connection for directory list.
PASV
227 Entering Passive Mode (62,242,169,243,30,76)
connecting data channel to 62.242.169.243:30,76(7756)
Starting request
Sending "REST" command to determine if the server supports restarts.
REST 1024
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 1024.
This server supports restarts OK.
-- Resuming of interrupted transfers enabled.
-- Multipart downloads enabled.
Sending another "REST" command to set the restart marker back to 0.
REST 0
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 0.
Finished checking for "REST" command support.
TYPE A
200 Type set to A.
PORT 192,168,2,100,4,143
200 Port command successful.
STOR index.html
150 Opening data connection for index.html.
Starting request
-------------------------------------------------------------------------------------
Det var så den log
Avatar billede ppp2 Nybegynder
14. juli 2010 - 09:36 #22
Spørgsmål lukket ppp2