Avatar billede clausdam Nybegynder
21. december 2006 - 20:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar mobilitet i højsæde ca. 10.000 kr.

Jeg skal bruge en bærbar pc til min daglige rejse i tog.
Det betyder allermest at vægten er lav, den ikke udvikler for meget varme, der er lav batterilevetid. Dernæst gør det selvfølgelig ikke noget, at det er en stærk computer med mange RAM osv. onboard CD/DVD betyder ikke så meget. Jeg skal ikke bruge den til spil.
Det skal helst være en 12" skærm, men 14" kan også gå, hvis vægten er meget lav.

Jeg har ikke særligt meget forstand på hvilke chiptyper der er "in" lige nu.

Jeg har selv kigget på følgende: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notegigabyte&menu=pc&varenr=99507&gruppe=PCnoteGigabyte

Er den nået vær? Findes der andre bedre i samme prisklasse (10.000-12.000)?

Mvh.

Claus
Avatar billede espersen Novice
21. december 2006 - 21:06 #1
klik forbi www.laptopworld.dk der er en række tests/anmeldelser i den størrelse
Avatar billede clausdam Nybegynder
22. december 2006 - 15:32 #2
Jeg har været forbi laptopworld, men synes nu ikke det var til megen hjælp. De interessante tests var på bærbare, der var nye for ½-1 år siden og med betydeligt mindre computerkraft end man kan få nu.

Andre ideer? Hvad med den jeg har foreslået. Er den helt hen i vejret. Jeg har aldrig hørt om den producent, men specifikationerne ser aldeles godt ud til den pris.
Avatar billede loppehund Nybegynder
22. december 2006 - 15:52 #3
Hvad mener du med din kommentar om forældet anemldelser på laptopworld ??

Der fåes ikke nyere teknologi end Core 2 duo!
Jeg vil gerne du anviser maskiner med nyere teknologier siden du siger der i dag findes mere kraffulde maskiner?????

Jeg kender ikke de ukorrente mærker du kigger på.
Avatar billede clausdam Nybegynder
22. december 2006 - 21:51 #4
Undskyld loppe. Det var ikke ment som en fornærmelse, og jeg tror du misforstod mig. Jeg er skam rigtig glad for siden. Jeg har bare ikke kunne finde en lille 12" bærbar på siden, som jeg fandt interessant. Jeg er ikke interesseret i HP, og den eneste jeg fandt ellers (af nyere dato) var en fujitsu-siemens lifebook P7120, men med en 1,2 gHz processor.

Det er muligt, at jeg har misset en 12" model i en af anmeldelserne med en Core2duo processor, I så fald - kan du henvise mig til den. Jeg er meget interesseret.
Avatar billede clausdam Nybegynder
22. december 2006 - 21:59 #5
Der skulle selvfølgelig i min beskrivelse allerøverst, stå "lang" og ikke "lav batteri levetid.
Avatar billede loppehund Nybegynder
23. december 2006 - 10:35 #6
Hvad mener du med "nyere dato" ??

Hvad er målet med produktet, og hvorfor SKAL det være en Core 2 Duo ?

Med dit mål på en 12" - er du så sikker på maskinen du søger skal være af en kraftig kaliber.
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 18:11 #7
lukketid?
Avatar billede clausdam Nybegynder
02. januar 2007 - 20:32 #8
Ja
Avatar billede loppehund Nybegynder
03. januar 2007 - 09:40 #9
hvorfor pokker tager du selv point????

Slut med support fra min side fremover
Avatar billede clausdam Nybegynder
03. januar 2007 - 10:52 #10
Jeg fik ingen oplysninger jeg kunne bruge til noget, så derfor tog jeg selv pointene...
Avatar billede loppehund Nybegynder
03. januar 2007 - 11:15 #11
Hvor er det du mangler info??

Citat fra http://expfaq.dk/

Der er et par ting du bør gøre, den ene er at sige tak for hjælpen til de personer der har hjulpet dig eller prøvet på det.

Den anden er at fortælle hvordan du fik det løst, og hvilken løsningsmodel der virkede. Grunden er at andre en dag kan få glæde af din løsning, men hvis det ikke fremgår af tråden hvad løsningen var, er der ingen andre der kan bruge det.
Avatar billede clausdam Nybegynder
03. januar 2007 - 12:37 #12
Jam selvfølgelig. Ret skal være ret. Tak for hjælpen.

Jeg endte med at købe en Vega 13", 2 gHz duo core med 2 gb ram og 100 gb 7200 rpm harddisk.

Jeg fandt løsningen ved at kigge rundt i forskellige butikker ang. størrelse vægt osv. læse anmeldelser af andre computere herunder hvilke størrelse processor, harddisk og RAM der er "gode" nu. (herunder også laptopworld.dk)

Jeg skal hente den bærbare i dag, og glæder mig meget.
Avatar billede loppehund Nybegynder
03. januar 2007 - 12:40 #13
hvilket spørgsmål svare jeg ikke på ?