Avatar billede jones85 Nybegynder
20. december 2006 - 17:48 Der er 8 kommentarer

Formatere mit Micro SD

Hej.

Jeg har en Nokia 6233 hvor jeg har købt 1 gb. micro sd kort hvor der var en SD adapter med, så jeg kan sætte det direkte i min bærbar overføre filer dertil, uden at skulle bruge bluetooth. Det virkede fint først gang og jeg har hørt en masse musik på telefonen. Problemet er at telefonen har lavet hele filsystemet om til RAW, så nu kan win xp ikke læse det mere. Jeg kan heller ikke formatere kortet.
Er der nogle der har et forslag til hvordan jeg få kontakt til kortet igen? - findes der evt noget software der kan smadre den partiton min nokia telefon har lavet?

Mvh Jonas
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 18:21 #1
hvad sker der når du sætter kort med adapter i computeren? bliver det fundet som nyt hardware? hvis ja, prøv at gå ind i kontrolpanel, administration, computeradministration, diskhåndtering. Der kan du slette partitionen på drevet eller formatere det. Hvis ikke den bliver vist når du pløkker den ind, har jeg ingen løsning umiddelbart.
Avatar billede jones85 Nybegynder
20. december 2006 - 18:43 #2
Det har jeg prøvet, men kan heller ikke derinde gøre noget ved den..
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 18:47 #3
kun fra nettet.. højreklik på drevet og vælg "formater"  jeg har overhovedt ingen erfaring med det selv, prøver bare at google lidt..
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
20. december 2006 - 21:41 #4
Bliver det tilsluttet via USB??
Avatar billede jones85 Nybegynder
21. december 2006 - 23:38 #5
nej, via en indbygget SD kort læser i min bærbar computer
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
22. december 2006 - 07:48 #6
OK! Jeg tror alligevel det vil blive opfattet som /dev/sda  hvis du kører en live-cd. Download og brænd. f.eks. INSERT http://www.inside-security.de/insert_en.html

Boot op på cd-en ->Klik browseren væk -> højreklik på det blå skrivebord -> vælg Terminal session / Aterm-superuser - skriv - gparted -> klik enter, så er du vist på hjemmebane, ellers spørger du igen
Avatar billede jones85 Nybegynder
22. december 2006 - 16:38 #7
ok, fixede den med knoppix. tak for tippet.... doooh jeg ikke tænkte på det... vil du ha point?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
22. december 2006 - 17:02 #8
Nej jeg gider ikke point-racet, men lidt karma er da ikke at foragte. Uanset hvad du gør så luk venligst spørgsmålet

Og god jul