Avatar billede danvel Nybegynder
20. december 2006 - 13:45 Der er 15 kommentarer

Problemer med Upload, router og TDC.

Jeg har et stort problem med mit internet. Jeg kører med en 1028/128  forbindelse fra TDC. Problemet er, at min upload tilsyneladende springer fra 0 til 128. Jeg har flere gange taget TDC's egen test på deres side, som giver disse resultater.
Jeg har så haft ringet til TDC, og de siger at det de sender ud til mit modem virker upåklageligt. Efter modemmet har jeg en Router komblet på, det er en gammel 3com router, som nok er en 3-4 år gammel. Denne router har dog virket upåklaeligt i de 3-4 år. Problemet med min upload startede i sommerferien, og nu magter jeg det ikke længere. TDC vil ikke rigtig hjælpe mig, da de mener at det de sender til mig ser rigtigt ud, og ham jeg snakkede med, gav udtryk for, at han mente det var min router der er noget galt med. Kan det være rigtigt? (at det er min router der er blevet for gammel), og i så fald skal jeg købe en fra TDC, eller fra et andet firma?

Håber i kan hjælpe, skriv endelig hvis i mangler informationer.
Avatar billede gurly Praktikant
20. december 2006 - 14:13 #1
det lyder undrerligt, men du kunne vel ret let prøve at køre uden om routeren og så køre en test ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2006 - 14:14 #2
prøv i første omgang at gå uden om routeren, muligvis skal du forwarde portene, her er jeg dog ikke så kyndig.
Men i første omgang prøver du at gå uden om routeren.
Jeg kører selv med tdc udstyr, jeg er alene og har derfor ikke router på, ellers har jeg ingen problemer - udover at tdc har masser af tid og næsten ingen løsninger ;o)
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 16:30 #3
og HVIS du køber en router, lad være at købe den fra TDC. Du kan ikke selv konfigurere den, og TDC tager en bondegård hver gang de skal pille ved den.
Avatar billede danvel Nybegynder
20. december 2006 - 18:49 #4
Hvilken router ville folk så mene man skulle investere i, og hvor kan denne købes?
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 18:53 #5
de fleste herinde vil svare "cyxel", og jeg har fulgt rådet to gange. resultatet hos mig var, at jeg ikke kunne konfigurere den ordentligt og den gik ned hver 3. dag. De bedste erfaringer har jeg faktisk lavet med en ganske alm. billig d-link, jeg har kørt et netværk med 50 pc-ere/tynde klienter, incl. ftp og andet på den uden problemer.. og dens brugeroverflade er brugervenlig!
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 18:56 #6
ikk´cyxel, zyxel..
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 18:59 #7
og du kan købe dem i næsten alle forretniger som sælger computere efterhånden, fona, xpert, specialforretinger, edbpriser.dk  osv..
Avatar billede danvel Nybegynder
20. december 2006 - 19:05 #8
har ogsåhørt andre steder at d-link skulle være ganske fortrindeligt. Hvad med linksys, virker det også ordentligt?
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 19:08 #9
den kører jeg herhjemme i øjeblikket, med 6 computere samt en server som kører dhcp, ftp, http, smtp og pop3..... drønhamrende stabilt.
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 19:10 #10
men du har jo, som jeg læser spørgsmålet, ingen garanti for at det vil løse dit problem, eller har du prøvet at gøre som gurly og retaxes siger????
Avatar billede danvel Nybegynder
20. december 2006 - 19:11 #11
Nej jeg har endnu ikke prøvet det, men tror det bliver projektet her over jul, har ikke tid lige her optil, at begynder at rode med kabler (de er trukket rundt i hele huset).
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 19:15 #12
du skal lige være opmærksom på når du pløkker computeren direkte ind, at der kan gå op til 3 timer før du kommer på, fordi din ip er delt ud til din nuværende mac-adresse, og den skifter jo år du sætter computeren til... men du kan klone mac-adressen til din egen coputer, så kører den som hans i grethe med det samme.
Avatar billede ebe Praktikant
20. december 2006 - 19:15 #13
så god jul og god fornøjelse :)
Avatar billede danvel Nybegynder
20. december 2006 - 19:17 #14
mange tak for vejledningen. God jul til dig også!
Avatar billede ThomasK Nybegynder
21. marts 2007 - 00:20 #15
ebe: Kunne godt tænke mig at vide hvilken router man kan købe ved TDC som man ikke selv kan konfigurere ? For det er da godt nok aldrig noget jeg har hørt om.

Også skal det lige tilføjes at TDC's DHCP har en lease på en time og alle kunder har pr. standart 2 dynamiske ip'er så det burde ikke være noget problem at skifte fra den ene MAC-adresse til den anden.

Med hensyn til router kan jeg kun VARMT anbefale en Linksys.