Avatar billede homemade Nybegynder
20. december 2006 - 10:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Program der viser hvor god internetforbindelse er.

Hej :-)

Er der en eller flere der lige kan give mig et bud på et godt og pålideligt "gratis program", som "hele tiden" kan vise hvor god/effektiv ens internetforbindelse er?

Programmet må meget gerne kunne lægges i tray, men det er intet krav.
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2006 - 10:22 #1
Hvis det er signalstyrken du vil se, så kan www.netstumbler.com vise dig det såvidt jeg husker.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2006 - 10:24 #2
der ligger en test til download hos telestyrelsen
www.internetkvalitetsguide.dk
om den kan køre "hele tiden" ved jeg dog ikke
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2006 - 10:25 #3
Du kan finde en masse via google http://www.google.dk/search?hl=da&q=monitor+internet+connection+freeware&meta=  Jeg kan ikke pege på en bestemt som skulle være bedre end andre, da jeg ikke har prøvet nogen af dem.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 10:31 #4
netstatlive fra analogx.com kan alt hvad du søger, og er gratis.
http://www.analogx.com/files/nsli.exe
20. december 2006 - 10:45 #5
Avatar billede homemade Nybegynder
20. december 2006 - 11:35 #6
Testen fra Telestyrelsen kender jeg godt, og har den allerede installeret på  min PC. Den kan dog kun teste lige nu og her, og kan ikke køre hele tiden ;-)

Jeg har dog haft problemer med at få den til at virke i går da jeg ville teste min internetforbindelse. Jeg fik hele tiden meddelse om at jeg ikke kunne få forbindelse til en server. Er der andre som har prøvet dette?

Mht. til de øvrige forslag, så lyder DU Meter som en rigtig god løsning. Bruger du den selv dr1 ?
20. december 2006 - 12:12 #7
... bruger ikke DUMeter selv - men kender et par steder hvor den bliver brugt seriøst...
26. december 2006 - 11:40 #8
???
Avatar billede homemade Nybegynder
02. januar 2007 - 09:50 #9
@dr1

Har nu kigget nærmere på DU Meter, og det viser sig at den ikke er gratis :-( så den ønsker jeg ikke at benytte mig af.

Jeg må prøve at kaste et blik på en af de andre der foreslås.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. januar 2007 - 13:45 #10
20/12-2006 10:31:47 opfylder ALLE dine krav...
Avatar billede homemade Nybegynder
02. januar 2007 - 20:45 #11
@niels hansen

Det er lige præcis det jeg søger. Lige et spørgsmål: Hvis jeg har en 1024/128 Kbit/s forbindelse, hvad skal værdierne så ca. ligge på for at jeg kan se om jeg får hvad jeg betaler for?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. januar 2007 - 20:47 #12
1024 vil være ca 125KB pr sek, 128Kb er ca 15KB (ligner dine tal dem er alt som det skal være, de kan dog være lidt lavere afhængigt af din type forbindelse.
Avatar billede homemade Nybegynder
03. januar 2007 - 12:58 #13
@niels hansen

OK. Jeg går ud fra at det er "Max" tal vi taler om her, og ikke average eller current?

For når jeg kigger på current i incomming, så ligger den og skifter imellem ca. 125B og 1.2KB.

Mine max tal ligger i incomming på 204KB, og min average på 1.4KB.

Synes ikke rigtig jeg kan få tallene til at stemme med det du nævner, medmindre der er tale om at jeg får for lidt "hul" igennem hos min udbyder???
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. januar 2007 - 12:59 #14
ja det er maks tal, hvis du ikke henter noget, vil din indgående trafik jo være tæt på 0.
Avatar billede homemade Nybegynder
03. januar 2007 - 13:14 #15
OK. Tak for din hjælp :-)

Godt nytår!