Avatar billede Slettet bruger
19. december 2006 - 22:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lodrete Striber

Hjælp

min skærm på min bærbare er bludseligt blevet fyldt med striber

de er ca 5 mm tykke og består af røde prikker striberne er gennemsigtige

det er en acer 4500
Avatar billede simlau Nybegynder
19. december 2006 - 23:50 #1
Er fejelende der hele tiden? og er de altid det samme sted?

Kan du se om det er pixele i skærmen der er "døde" eller om det er en fejl i den data der komme op til skærmen?

Kan du evt tage et billede af det?

Jeg kan kun komme på disse 3 mulige ting det kunne være:

1. At skærmen har fået et tryk så der er blevet ødelagt en masse pixels.

2. At der er noget i vejen med det grafikkortet sender op til skærmen.

3. At kablet mellem skærmen og grafikkortet er blevet beskadiget.

Men det er svært at sige ud fra din sparsomme information du har givet om problemet.
Avatar billede kogt Nybegynder
20. december 2006 - 01:38 #2
ud fra det han beskriver lyder det meget til at det er grafikkortet... det er naesten en noejagtig beskrivelse af det jeg oplevede med mit grafikkort for en maaned siden ca... da det brandte af...

det nemmeste er vel og saette en anden skaerm til computeren... en gammel CRT skaerm eller tft ligemeget hvis samme tegn/striber kommer frem paa den eksterne skaerm..?? saa er det dit grafik kort der er brandt af...!!
Avatar billede simlau Nybegynder
20. december 2006 - 08:57 #3
Er enig med kogt, prøv med en ekstern skærm.

Men jeg syntes også det lyder mest som en grafikkort fejl.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2006 - 11:48 #4
HEj igen grundet julen har jeg ikke haft mulighed for at svare

striberne kommer og går har fundet ud af at hvis jeg giver tastaturet et kraftigt tryk/pres forsvinder de for saå at komme tilbage efter lidt tid

jeg har ikke haft mulighed for at teste med en anden skærm
Avatar billede kogt Nybegynder
27. december 2006 - 13:35 #5
hvis du skal paafoerer den baerbare computer et tryk for at striberne forsvinder saa er det en loes forbindelse uden tvivl...!!!

har du garanti paa den eller anden forsikring...?? for saa skal du benytte dig af den...
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2006 - 14:04 #6
købte den feburar 2005 så jeg må se om de vil tage den
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2007 - 18:44 #7
nå jeg har nu haft min pc til rep ved acer i tyskland butikken hvor jeg købte den kunne nemlig ikke lave den de har skifet  mainbord i den så jeg er nu en glad mand igen!!!

lige et spørgsmål hvordan stiller det sig nu med hensyn til garanti på det de har lavet???
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2007 - 21:23 #8
lukker
Avatar billede kogt Nybegynder
31. august 2007 - 16:58 #9
hey maaske er spoergsmaalet lidt over tid..!? men derfor tager man ikke selv pointene...

spoerg naeste gang om folk ikke vil laegge et svar...