Avatar billede galskab Nybegynder
19. december 2006 - 17:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærm input væk

Hejsa. Det er lige mit første spørgsmål herinde. Jeg har ikke kunne finde tråde der specifikt handler om dette og har den præcise den rette løsning.

Jesper, min gode ven, har en virus-boks af en pc. Jeg har intet kendskab til hvordan den er blevet så inficeret, men mit bedste løsningsforslag var, at vi geninstallerede Windows. Da jeg så endelig får taget mig sammen til rent faktisk at kigge lidt på maskinen, så vælger den, uden jeg har afinstalleret eller rørt ved noget som helst, at frakoble skærmen så den nu siger "No input device" eller sådan noget, når man tænder for computeren.
Jeg har selv kun min PowerBook, så min service har været minimal nok i forvejen, men hvad kan være sket? Kan der gå virus i et skærmkort? Kan der gøres noget overhovedet? Man kan jo ikke komme til at formatere, når man ikke kan se noget...

Håber på hurtig og god hjælp, så kan Jesper nemlig blive en glad mand her op til jul.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. december 2006 - 23:15 #1
2 ting umiddelbart, dog langskud: Hvis du nu i mellemtiden har tilsluttet en anden skærm til PCen så kan det være at grafikkortes opdateringshastighed står for højt for skærmen. Det kan laves om ved at starte PCen i fejlsikret tilstand, bagefter går man i grafikkort menu og så sætter man det ned til fx. 60hz og genstarter PCen.
En anden ting, set før, er, at man har tilsluttet skærmkablet til PCens onboard-grafikkort udgang dvs. man overseer, at der faktisk sidder et andet APG/PCI-E el. PCI grafikkort i PCen.;-)
Mvh.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. januar 2007 - 01:27 #2
svar
Avatar billede galskab Nybegynder
30. januar 2007 - 01:30 #3
Undskyld, jeg har glemt alt om siden her. Det hjalp med at støvsuge computeren indvendigt og sørge for at alle stik sad ordentligt i. Ellers mange tak for hjælpen. Du får pointene for dit fine svar, som sikkert hjælper mange andre.