Avatar billede Slettet bruger
18. december 2006 - 00:01 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Din vurdering af http://www.sourcerally.net

Har lige fået min nye side op at køre ( http://www.sourcerally.net ) - og kan bruge al den kritik det er muligt at få fat på.

Lige kort om SourceRally.net så handler det om at dele sine kildekoder og blive inspireret af andres kildekoder.
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. december 2006 - 00:18 #1
Designet er simplistisk, men dette er ikke nødvendigvis dårligt. Hvis du vil lokke flere brugere til, kunne du prøve med et mere grafisk design.

Rent visuelt flugter den grå bar "Latests scripts" ikke med designet og der er stavefejl.

Hvis det er et script-arkiv, synes jeg lidt du mangler navigationsmuligheder. Jeg kan ikke se nogen søgemulighed og jeg har ikke mulighed for at kigge på scripts efter kategori (f.eks. PHP, ASP) eller underkategori (f.eks. File upload, redirecting osv.) Man kan forestille sig, at det bliver meget uoverskueligt når der kommer mere end 50 - 100 scripts.

Ideen med "favourites", "comments" og "tags" kan jeg godt lide. Hvad med en mulighed for stemme på de enkelte scripts? Så kan brugere lettere finde det bedste af relativt ens scripts.

Du kunne måske også overveje at implementere idéer som kunne gøre siden mere interaktivt og "community-agtig", f.eks. et forum, et pointsystem (a la eksperten) og lign. som altsammen kan være med til at få folk til at føle større tilknytning til siden. Eller du kan prøve at få gensidige linkaftaler i stand mellem din side og relaterede sider, for at få flere besøgende.

Du bruger slet ingen META-tags. Selv om meta-tags ikke er så vigtige som de har været, kan det stadig anbefales at bruge dem (med måde).

"Terms"-boksen er latterligt lille og bør være så stor at man kan læse en del uden at scrolle.

Konklusionen: Ideen er god nok, men der mangler nok noget som vil få besøgende til at komme igen, noget der giver incitament til at lægge kode ud og deltage aktivt i sidens "liv". Designet er simplistisk, hvilket ikke nødvendigvis er et problem, men mangler nogle grundlæggende navigationsfunktioner, særligt en søgefunktion.
Avatar billede julle.p Nybegynder
18. december 2006 - 00:50 #2
Og der mangler lidt info omkring hvad de forskelle scripts gør..
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2006 - 17:50 #3
Tak for feedback vil faa kigget paa det i loebet af i aften :)

Jeg lader traaden koere i en lille uges tid saa flere kan faa lov at ligge svar+kommentarer.
Avatar billede stfn Nybegynder
18. december 2006 - 21:55 #4
Jeg synes faktisk som sådan ikke designet er for simpelt. Der er lige de informationer man skal bruge når man kommer ind på siden. Bliver din side en success er jeg sikker på jeg selv vil bruge den til at få lidt inspiration til mine koder og evt måske selv tilføje noget. Dog kunne jeg godt ønske at man kunne skrive noget tekst til sit script og forklare hvad man vil med det (hvis man da ikke kan det i forvejen). Jeg har kun kigget meget lidt omkring og ikke oprettet en bruger men umiddelbart synes jeg faktisk det virker som en brugbar side :)

Good job!
Avatar billede stfn Nybegynder
18. december 2006 - 21:57 #5
ok måske skulle den grå bar i toppen måske gå helt ud over datoen for tilføjelse af scriptet :)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2006 - 23:09 #6
regin> kiggede lige din side, og så det med mp3 redigering og tænkte du måske kunne det magiske svar: http://www.eksperten.dk/spm/728218
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2006 - 11:39 #7
stfn >> Paa http://www.sourcerally.net/Scripts/24-PHP-form-class hvis du kigger efter "The easiest form handling I've seen with PHP so far." kan du se hvor en eventuel beskrivelse vil vaere. - Du kan selvfoelgelig ogsaa skrive ubegraenset antal kommentarer i selve scriptsene. Jeg skal nok fremhaeve selve beskrivelsen en smule.

coldgate >> Har lagt to kommentarer til http://www.eksperten.dk/spm/728218 - haaber du kan bruge det til noget.
Avatar billede terkel-g Nybegynder
02. januar 2007 - 10:20 #8
Jeg synes du skal have en meget svag baggrund, det kan godt være med til at lukke det hele lidt ind. men ellers er det et meget flot og simpelt design.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2007 - 22:55 #9
Tak for kommentarer - hvis I lægger svar lukker jeg spørgsmålet...

Hvis der er nogen som vil skyde noget ind inden jeg lukker er det selvfølgeligt velkomment!
Avatar billede terkel-g Nybegynder
04. januar 2007 - 17:34 #10
Jeg synes du skal have en meget svag baggrund, det kan godt være med til at lukke det hele lidt ind. men ellers er det et meget flot og simpelt design.
Avatar billede stfn Nybegynder
04. januar 2007 - 19:11 #11
svar
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2007 - 22:08 #12
Tak for input...