Avatar billede grisebasserne Nybegynder
17. december 2006 - 00:04 Der er 7 kommentarer

Ekstern HDD

Hej allesammen.

Jeg har et problem med min nye HDD, det vil sige at 1. gang jag sætte den til min bærbar pc med windows XP virkede det med det samme men nu vises den nye HDD ikke under "denne computer-stifinder",der vises derimod en billede af et ikon som ligner et hvidt stykke papir med en lille "boks" i, ja det er lidt svært at beskrive for jeg ved ikke hvad den slags ikon hedder, ikonet opstår også ved at man har slettet et problem uden at slette genvejen på skrivebordet.

Jeg håber at jeg kan få hjælp.Jeg prøvet at gå på internettet efter et evt. driver men jeg får ikke ret meget ud af det da det står på engelsk eller andre sprog end dans.

Min eksperne HDD hedder : WD Western Digital og serienummer er 127939795901736
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 00:20 #1
Prøv at se om du kan se den i enhedshåndteringen (Højreklik på denne computer) => egenskaber => Hardware => Enhedshåndteringen. Se om du ! eller ? ved diske eller USB contollere
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2006 - 11:14 #2
jeg har samme problem, bare med modsat fortegn.
Det er ikke altid at jeg kan se HDD i Explorer f.eks., så er jeg nød til at unplugge USB og sætte den til igen, så dukker den som regel op.
Det er sikkert også en fejl under både USB1&2
Avatar billede grisebasserne Nybegynder
17. december 2006 - 14:30 #3
Hej Jacla
Jeg har prøvet at gøre som du har skrevet men det hjælper ikke en disse. Når jeg sætter min HDD til pcen kommer der en meddelses boks frem hvor jeg skal vælge hvad jeg vil fortage mig når jeg vil bruge min HDD (bla. "åbn mappe som viste filer" og "foretage intet").

Når jeg prøver at lede efter diske og USB controller men jeg får bare at vide at alt virker, men jeg kan ikke skrive til min  eksterne HDD.
Avatar billede jacla Nybegynder
17. december 2006 - 15:00 #4
Har du i kontrolpanelet at lede efter ny Hardware?

Se om den finder den. Hvis du kan se den i denne computer prøv at højre-klik på den og vlæg egenskaber se under de forskellige faneblade om alt ser ok ud.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2006 - 15:22 #5
da det er en USB-HDD kunne du jo prøve den på en anden OC, noget kunne tyde på at den er defekt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2006 - 15:22 #6
OC=PC selvflg., sorry ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
28. januar 2007 - 21:54 #7
Prøv følgende.
Start - Kør > diskmgmt.msc
Er disken tilstede på listen?