Avatar billede homemade Nybegynder
14. december 2006 - 11:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brug af internettet sluger al min RAM.

Hey :-)

Jeg har et problem med at jeg mister temmeligt meget RAM når jeg bruger internettet (har 1024 MB RAM på PC'en). Jo flere sider jeg har åbne på én gang, jo mere RAM mister jeg.

Helt galt er det når jeg surfer på pornosider, så går der ikke længe før alt tilgængelig RAM er opbrugt, så jeg efterfølgende er nødt til at bruge et RAM booster program, som hedder "FreeRAM XP Pro", for at frigøre noget RAM. Men selv efter at jeg bruger dette, så drænes PC'en igen for RAM.

Jeg kan oplyse at ifølge Symantec Antivirus og SUPERAntiSpyware, ikke har det mindste virus eller spyware. Min PC er en MEDION på 2,93 GHZ.

Kan det fixes ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2006 - 12:16 #1
Det er sådan set i orden. Der hvor du kan være bekymret, er hvis den ikke frigør RAM igen, når du lukker siderne ned igen.

Det kan også være, at du ikke har en sidefil der er stor nok. Med 1GB RAM bfør din sidefil være mindst 1,5 GB og MAX 3,0 GB.
Højreklik på denne computer og vælg egenskaber. Klik på avanceret. Under ydeevne klikker du på indstillinger. Klik på avanceret. Under virtuel hukommelse klikker du på skift. Der kan su sætte sidefilens størrelse. Ved start 1,5 GB og MAX 3,0 GB.
Har du flere fysiske drev, kan der være en fordel at placere sidefilen på er drev, som ikke fysisk befinder sig på samme disk som dit system. Det gør tilgangen lidt hurtigere.
Avatar billede nva Praktikant
14. december 2006 - 12:47 #2
Jeg vil alligevel foreslå at du lægger en log fra HiJackThis herind:
http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe
Manual http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm
Avatar billede homemade Nybegynder
14. december 2006 - 22:50 #3
@dragonknight

Min C-drev i min computer var konfigureret med flg.:

Størrelse ved start: 1152
Maksimal størrelse (MB): 1152

Jeg har nu ændret dette til 1500 ved start, og 3000 for Maksimal størrelse.

Min harddisk (fra køb af) er i øvrigt opdelt i et C: (Boot), D: (Backup) og E: (Recover) - altså 3 drev i alt.

Jeg har ikke ændret på værdierne på drev D og E. Begge disse drev har 1152 ved start og 1152 ved max. Skal jeg ændre værdierne på disse 2 drev også?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med fysiske drev. - Kan du forklare det lidt nærmere?

Efter jeg har ændret værdien på mit C-drev, varer det lidt længere tid før RAM'ene er opbrugt (ikke meget), så problemet er ikke løst endnu.
Avatar billede homemade Nybegynder
14. december 2006 - 23:21 #4
@nva

Har lige smidt en logfil afsted - så må vi se hvad den siger :-)
Avatar billede homemade Nybegynder
15. december 2006 - 09:33 #5
Ifølge eksperterne på spywarefri.dk, så ser min logfil fin ud. De vil anbefale mig at prøve at køre en gang med Ccleaner, og se om det hjælper.
Avatar billede homemade Nybegynder
15. december 2006 - 12:00 #6
Har nu renset min PC med CCleaner, men det afhjælper desværre ikke problemet :-(
Avatar billede nva Praktikant
15. december 2006 - 12:12 #7
Hvis du kun har problemet når du bruger internettet og har IE7, så vil jeg foreslå at du prøver at gå tilbage til IE6
Avatar billede homemade Nybegynder
15. december 2006 - 14:00 #8
@nva

Jeg bruger IE7 nu, men havde desværre også problemet med IE6.
Avatar billede homemade Nybegynder
16. december 2006 - 14:16 #9
Er der nogen der har bud på andre løsninger??
Avatar billede homemade Nybegynder
04. januar 2007 - 07:47 #10
Har formentlig fundet årsagen = defekt RAM blok. - tråden lukkes hermed.