Avatar billede shjorth Nybegynder
12. december 2006 - 20:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Site vurdering

Hejsa.

Nogle kammerater og jeg har lavet en lille hjemmeside: www.fly-mekker.dk

Vi har gjort det så godt vi formåede, men det er jo ikke i nærheden af at være godt nok endnu, så jeg håbede jeg kunne få noget feedback på design/indhold.
Rent indholdsmæssigt mangler vi inspiration, så hvis der er nogle der har gode ideer må i meget gerne fortælle om det.

Mange tak :)
Avatar billede fbhzone Nybegynder
12. december 2006 - 23:18 #1
Designet:
Nemt og overskueligt, menu traditionelt i venstre side og centreret design.
Man har valgt streger til at adskille designet lidt fra hinanden - jeg kunne ønske mig at man laver farven imellem de forskellige "undermenuer" enten i samme sorte farve som det andet eller i en endnu lysere farve.
Under "galleri" ser det også fint ud, men fjern stregen i midten, den gavner ikke.
Overordnet set, design: ganske normalt - det er ikke alt for "frontpage-agtigt" og det er heller ikke topprofessoinelt, men det er jo heller ikke forventningen :)

Menu:
Nem at navigere rundt i, ser fint ud. noget/noget andet ser ikke godt ud, find på ét navn der dækker.

Skriftlig fremtræden:
Skriften står med fornuftige margener og afstande, så det er til at holde ud. Linjerne er ikke for lange og ej heller for tætte.
Skriften på siden er også stortset fejlfri, hvilket giver et stort plus fra min side, da mange mennesker staver som blinde ser.

Farver generelt:
Jeg sanver en anelse mere kontrast i valget af farverne.

Bund og top:
Jeg savner noget mere info i banneret! Det er jo blikfanget - det man ser først, hva fa'en er det for noget jeg er havnet på her? der er et billede af noget cockpit og noget, ja fint, men hvad handler det om? Kom med et navn og evt. en god punchline! Vær kreative.

Siden ser smuk ud i både Mozilla Firefox og Safari, jeg benytter Mac :)

Karakter:

Design: 7/10
Typografi: 7/10
Indhold: 5/10 (Mere indhold!!)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
13. december 2006 - 10:19 #2
Banner: Brug evt. flash til at pimpe det lidt op, så du får mere gavn af det ellers flotte banner. Det er blikfanget, så der skal ske lidt mere...

Billede/gøgl siden: synes jeg ikke er toptunet. Det ser lidt for strengent ud, og der mangler noget volume i teksten. Det kommer meget hurtigt til at virke som endnu en "hvid" side...

Forum synes jeg ser rigtig godt ud. Farverne er rigtig gode, og måske noget man bør overveje til hele sitet ?? Eneste minus IMØ er igen banneret. Det fanger ikke godt nok, og det virker lidt forkert placeret når man ser al den plads der er udenom...

Ordbog: Det er en fin funktion, men den burde måske udbygges i forhold til indhold. Det er fint at man kan slå op, C/B = Circuit breaker, men må erkende, at det aner jeg heller ikke hvad er ? ;-)

Men ellers er et en rigtig fin side. God opbygning, nemt og overskueligt. IMØ mangler der bare lidt grafisk arbejde og så indhold....

Siden er set i IE.

MVH Bo
Avatar billede shjorth Nybegynder
13. december 2006 - 15:25 #3
Hejsa, tak for svarene. Det har gevet mig lidt at arbejde med.
Personligt syntes jeg også den bliver lidt for farveløs, så jeg må se om jeg kan finde på noget.. Er der nogen forslag til en god kontrastfarve?

Forummet kan jeg desværre ikke tage æren for, det er en design jeg har downloadet ;)

Ihvertfald mange tak, for de gode svar
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
13. december 2006 - 16:21 #4
Prøv at se denne: http://www.dyrup.dk/servlet/Satellite?cid=1110983556818&pagename=Internet%2FPage%2FGenericPageNL&c=Page

Her er en farve ( aquarius ) der matcher din på siden meget godt, den kan give noget inspiration i forhold til en kontrastfarve...
Avatar billede shjorth Nybegynder
13. december 2006 - 22:50 #5
Der er lidt at arbejde med..
Jeg siger mange tak for hjælpen