Avatar billede dosto Praktikant
12. december 2006 - 13:38 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

ADSL opsætning af filter

Hejsa. Vi har tænkt på at hoppe med på Tele 2´s tilbud om ADSL forbindelse + tlf. Vi har tel. hos dem idag og kan få 4 gange så hurtigt internetforbindelse end den vi har ved weebspeed, men for mindre penge. Vi har 1 tlf stik i huset på stueplan. Pc står på 1. sal. Vi har ført en forlængerledning derop. Jeg har spurgt Tele 2 og kikket på nettet, hvordan filtret skal tilsluttes og er noget forvirret. Flere steder (bl. a. herinde) står der, at filtret skal sættes til det rigtige tlf stik og derfra skal føres ledning til pc og telefoner (kan der i det hele taget sættes mere end en telefon til filtret? Vi har en i stuen og en på 1. sal (forlængerledningen)). Så vidt jeg har forstået det, kan jeg bare koble forlængerledningen (der går op på 1. sal) til filtret og på 1. sal sætte en fordeler i stikket (nedfra) til pc og tlf. Er det rigtigt forstået?
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
12. december 2006 - 13:47 #1
Ja du skal sætte telefon og pc til det filter.. og derfra trække et kabel videre..
Og ja du kan sætte ekstra telefon til, du kan købe sådanne splitter så man feks kan sætte 4 telefoner til i den..
du skal gerne kunne købe den i alle TDC butikker eller lign.
Avatar billede dosto Praktikant
12. december 2006 - 13:51 #2
Du siger jeg skal trække et kabel videre?
Avatar billede dosto Praktikant
12. december 2006 - 14:55 #3
Er nød til at smutte for idag
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
12. december 2006 - 14:58 #4
Ja det sådan en lille agtig switch man kan sætte på telestikket på det filter.. forstil dig fra 1 stk til 4..
12. december 2006 - 22:02 #5
Lidt om omtalte skillefilter ->
http://www.eksperten.dk/spm/701851
Avatar billede dosto Praktikant
13. december 2006 - 13:37 #6
Filtret kan altså ikke sættes på enden af tlf. forlængerledningen på 1. sal, det skal sættes i stuen? Så skal vi have trukket et nyt kabel til pc på 1. sal, udover tlf forlængerledningen?
13. december 2006 - 20:28 #7
Skåret ud i pap:

Filterboxen har EN indgang og TO udgange...
Udgang 1. videre til ALLE dine alm. telefoner i husstanden
Udgang 2. videre til din ADLSModem box

Hvis en alm. telefon sættes til FØR Filterboxen vil du mest høre sus/støj på linien = virker ikke.

http://www.telivo.com/images/adsl_setup.gif

Hvordan du så gør det i PRAKSIS ka' du jo tænke over...
Avatar billede dosto Praktikant
13. december 2006 - 22:51 #8
Ok. Tak for svarene. Nogengange er man bare nød til at spørge dumt for at forstå det fuldt ud. Vi har med lynets hast annulleret bestillingen, indtil vi finder en løsning. dr1 lægger du et svar, så deler I point.
God jul
14. december 2006 - 06:51 #9
... hvorfor har I afbestilt ?
Avatar billede dosto Praktikant
14. december 2006 - 11:05 #10
Som skrevet, skal vi lige have fundet den løsning der passer os bedst. Vi kan jo også vælge at pladsere modem og router i stuen og så installere trådløst netværk i den stationære, men jeg vil helst have det ved pc'en bl.a. fordi routeren nogen gange skal genstartes. Jeg tror nu heller ikke det bliver Tele2, for den medarbejder jeg snakkede med da jeg bestilte, sagde at filtret sagtens kunne sættes i enden af tlf forlængerledningen + da jeg annullerede, havde hun bestilt et forkert abonnement.
Avatar billede dosto Praktikant
14. december 2006 - 13:14 #11
Lige et ekstra spørgsmål, jeg kom til at tænke på. Hvordan ser det kabel ud, som vi skal have ført fra filtret til modem? Det vi har til webspeed er magen til et antennekabel
14. december 2006 - 20:28 #12
... ligner telefonkabel...
Avatar billede dosto Praktikant
14. december 2006 - 22:41 #13
Med 6 ledninger mod 3 normalt, ikke? ok. Vi kommer ikke uden om det...
Ligger du et svar dr1?
15. december 2006 - 07:03 #14
Ping...