Avatar billede blood.dk Nybegynder
12. december 2006 - 09:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gratis CMS

Hej Eksperter

Jeg er klar over at der er flere tråde med samme spørgsmål, men de jeg kan finde er alle mere end et år gammelt.

Jeg søger et godt, ikke for komplekst, CMS gerne med håndtering af RSS.

Det skal bruges til hobby præsentation med RSS nyhedder, måske en gæstebog.

Det gør ikke noget hvis der er mange funktioner bare det er nemt.
Jeg kan lige sige at jeg lige har forsøgt mig med Typo3, men måtte opgive der er sku for komplekst.

På forhånd tak
Thomas
Avatar billede mnt Nybegynder
12. december 2006 - 09:27 #1
Hej Thomas,

Joomla er godt, gratis og simpelt at sætte op.
Avatar billede blood.dk Nybegynder
12. december 2006 - 09:33 #2
Hvordan er det at ændre på layout(grafisk) hvis jeg vil have logo og tema???
Avatar billede madx Nybegynder
12. december 2006 - 11:49 #3
selvom wordpress mest anvendes til blogs, så er det også kapabelt som CMS...

jeg er ikke php-kyndig (og slet ikke fan), så det tog mig ikke 5 minutter, men hele 10 minutter at installere ;-)

der findes et væld af designs og funktioner

jeg er pt. ved at lægge eget design på

er imponeret af wordpress - også selvom det er php

cmsimple.dk er et andet cms-bud
indenfor .net arbejder en flok med umbraco

måske kan du bruge noget
Avatar billede madx Nybegynder
12. december 2006 - 11:49 #4
...af det...
Avatar billede blood.dk Nybegynder
12. december 2006 - 12:45 #5
madx:
Var installationen på et webhotel???
Jeg skal nemmelig have installeret det på et webhotel.
Avatar billede espersen Novice
12. december 2006 - 13:17 #6
Roder selv med www.etomite.org, der er opensource. Med et godt forum, til support m.v.
PHP afvikles som 'snippets'

Absolut letanvendelig og giver minimale begrænsninger mht. design / udvikling. Admin-delen kan sættes til dansk. Oprettelse og ændrig af siderne sker som i word.

Den er nem at installere og gode muligheder for at gøre siden klar til søgemaskinerne (især på apache)

Et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk (her bruger vi bl.a. RSS feeds til flere ting)
www.design-gulve.dk
www.fein-schmecker.dk
www.dahlberg.dk
www.gulvgalleriet.dk
Avatar billede madx Nybegynder
12. december 2006 - 16:51 #7
jeps..., det er på et webhotel, - ovenikøbet hvor websitet kører asp og bloggen php under et subdæmne, der peger på en phphost

din udbyder oplyser hvilket domæne/URL/mappe databasen ligger på + password, det spørger wordpress om ved installation, og pingeling..... thats all
Avatar billede blood.dk Nybegynder
30. januar 2007 - 10:34 #8
Undskyld den sene lukning.

WordPress køre bare, nemt og bekvemt. Har dog ikke luret om det kan opfylde mine behov.

Thomas