Avatar billede supremebot Nybegynder
11. december 2006 - 11:55 Der er 4 kommentarer

sluk computer efter noget ved login skærmen

Er det nogen der kender noget software der kan slukke computeren automatisk hvis den har stået med login skærmen på i en hvis tidsrum.

Det findes en masse software det kan gører det når man er logget ind men jeg kan ikke finde noget der kan gøret det når man ikke er logget ind.

selvfølgelig er der small bussines server løsningen men den er simpelhen for dyr til vores skole.

så er der nogen der har nogle idéer?
Avatar billede nillinx Nybegynder
12. december 2006 - 13:29 #1
Jeg ved at det kan lade sig gøre via noget active directory ting.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. december 2006 - 13:33 #2
der er ikke noget direkte der kan gøre det, med et script ja, så vil det måske være muligt, men du kan ikke gøre det ved at sætte et flueben eller lignende.
Avatar billede supremebot Nybegynder
12. december 2006 - 16:31 #3
for at det skal virke med active directory skal man have en small bussines server men vi køre alså med samba på vores linux servere så det er udelukket.

jeg vil gerne se noget script der kan køre uden man er logget ind! det er jo der der er problemet.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. december 2006 - 18:31 #4
det kan du IKKE med en small business server, du skal selv lave et script (og jeg ser nogle ret store problemer i det, med at lukke ned, men er sikkert muligt), og det gælder lige meget om det er en sbs, eller 200X server.